درخشان: مربی خارجی جذب می کنیم/ مقابل کسانی که به ما ظلم می‌کنند، سکوت کرده ایم

رئیس فدراسیون جودو گفت:ما به دنبال مربی خارجی خوب هستیم و هدف از مربی خوب هم فقط کسب مدال المپیک است.

محمد درخشان رئیس در گفت و گو  با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت جودو اظهار کرد: مدتی است جودو با مشکلاتی در سطح آسیا و جهانی روبرو شده است. در المپیک آتن ایران جز معدود تیم هایی بود که در همه وزن ها سهمیه داشت.در المپیک پکن در ۶ وزن سهمیه داشتیم و 2 بار قهرمان آسیا شدیم. در همه جای دنیا روی جودوی ایران حساب باز می کردند. اما با بر دلایلی که نمی خواهم وارد آن شوم به جودو لطمه خورد و هر روز پائین و پائین تر رفتیم.

او ادامه داد: برقراری آرامش و از بین بردن حواشی از اولویت اول ما در ابتدای ورود به فدراسیون بود. حال بعد از گذشت یک سال جودو بدون حاشیه شده است و راه خود را طی می کند. ما حتی در برابر کسانی که به المپما ظلم می کنند ساکت هستیم. اقدام بعدی که انجام شد بازسازی تیم ملی بود. تیم ملی به دلایلی نظم و صلابت خود را از دست داده بود. در این مدت کاری کردیم که برنامه و ساختار تیم ملی مشخص باشد و دوباره به روزهای اوج خود بازگردد. نتیجه این کارها کسب مدال برنز جهانی مولایی بعد از ۱۰ سال بود.

رئیس فدراسیون جودو در ادامه بیان کرد: اکنون پایگاه های قهرمانی در استان ها راه اندازی شده است. کلاس های این پایگاه ها فعالیت خود را در بخش سنگین وزن آغاز کرده اند و به زودی شاهد نتایج آن خواهیم بود.به علاوه این که لیگ جودو بعد از چندین سال دوباره کار خود را آغاز کرد. حامیان مالی به لیگ آمدند و پخش تلویزیونی نیز از سر گرفته شده است. در بخش داوری نیز باید بگویم هنوز به سطح مطلوبی نرسیده ایم و باید با دنیا همگام شویم.

درخشان درباره جودوی بانوان اظهار کرد: یکی از اهداف ما بازسازی جودوی بانوان بود اما به دلیل انجام نشدن فعالیت های موثر در سال های گذشته، در این یک سال موفق به بازسازی آن نشدیم. امروز نیز محمدیان به عنوان نائب رئیس بانوان معرفی شد که امیدوارم موفق باشد.

او درباره حضور مربی خارجی در تیم های ملی جودو خاطر نشان کرد: هدف ما از حضور مربی خارجی در تیم های ملی مدال المپیک است. با 2 مربی آذربایجانی و اوکراینی مذاکراتی انجام دادیم که به توافق نرسیدیم. در حال حاضر با سه مربی دیگر در حال رایزنی هستیم.

انتهای پیام/

اظهارات درخشان درباره برنامه های فدراسیون جودو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.