عوارض وحشتناک و کشنده چند داروی معمول و پرطرفدار+اسامی

بسیاری از داروهایی که معمولا مصرف شایعی دارند، عوارض جانبی خطرناکی ایجاد می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با عوارض جانبی وحشتناک چند مورد از داروهای معمول آشنا می‌شویم.

میراپکس (Mirapax): اختلال بسیار شایع سندرم پای بی‌قرار (اختلال عصبی که احساس حرکت در پاها ایجاد می‌کند و باعث می‌شود فرد احساس ناراحتی در پاها داشته باشد)، مشکل آزاردهنده‌‌ای است که بسیاری از مبتلایان آن را برای برطرف کردن این مشکل به سمت مصرف دارو سوق می‌دهند،‌ اما عوارض جانبی داروهایی که برای این بیماری تجویز می‌شود، تاثیرات بسیار زیانبارتری بر زندگی فرد به جا می‌گذارد. یکی از داروهای تجویزی برای این اختلال میراپکس است. ازجمله عوارض جانبی خطرناک میراپکس که برای درمان پارکینسون تجویز می‌شود، می‌توان به فراموشی، توهم، میل شدید به قمار، تمایلات شدید جنسی، میل شدید و غیرقابل کنترل به خرج کردن پول، خوردن و... اشاره کرد.

پروپشیا (Propecia): پروپشیا دارویی است که برای درمان ریزش مو و طاسی بخصوص در مورد آقایان و همچنین در بزرگی خوش‌خیم پروستات تجویز می‌شود. افراد بسیاری در سراسر دنیا دچار عوارض جانبی خطرناک این دارو شده‌اند. ناتوانی جنسی کامل، رشد پستان در مردان، سرطان سینه، افسردگی و عصبانیت و تفکر جدی خودکشی از عوارض جانبی این دارو هستند. براساس اعلام رسمی شرکت تولیدکننده، این عوارض ممکن است دائمی و همیشگی باشند و با قطع مصرف دارو نیز برطرف نشوند.

وانکستون (Onexton): این دارو که برای برطرف شدن آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد، عوارض جانبی متعددی از احساس گرما و چربی پوست گرفته تا اسهال خونی، کرامپ معده و مرگ دردناک را به همراه دارد. با این حال، بسیاری از افراد از مصرف این دارو به دلیل داشتن این عوارض خودداری نمی‌کنند. حتی اگر اسهال خونی و درد معده به مرگ منجر نشود، خفگی حاصل از تنگی نفس شدید که از دیگر عوارض مصرف داروست، می‌تواند مرگ فرد را در پی داشته باشد.

آکوتان (Accutane): این دارو بیش از 80 عارضه جانبی دارد که از دست دادن شخصیت، رفتارهای خشونت‌آمیز، خودکشی، سکته، پرمویی بیش از حد، مشکل در بهبود زخم‌ها، کوری ناگهانی و احساس درد در هر بار حرکت دادن چشم ازجمله آنهاست. دارویی با این عوارض خطرناک برای درمان آکنه تجویز می‌شود و از داروهای مصرفی شایع است.

منبع:جام جم

انتهای پیام/

 

با عوارض جانبی وحشتناک چند مورد از داروها آشنا شوید؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
بله که خطرناک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
وای من که اصلا از دارو معمولی هم استفاده نمیکنم ونمیخورم
آخرین اخبار