رئيس پژوهشكده فرهنگ و معارف قرآن؛

تكميل پروژه تحقيقاتی پاسخ به ادعای اقتباس قرآن

پروژه تحقيقاتی بررسی ادعای اقتباس قرآن از مصادر و پاسخ تکمیل می شود.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم  ؛  حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی‌مقدم با اشاره به اهمیت بررسی و پاسخ به شبهات علیه قرآن اظهار کرد: سعی بر این است که به این شبهات پاسخ داده شود و ما موظف هستیم در زمینه شبهاتی که به ظاهر جنبه علمی دارند بررسی دقیق داشته و پاسخی عالمانه به این شبهات داده شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شبهاتی که مطرح شده این است که قرآن کتاب انسانی است و کتاب آسمانی نیست در ذیل این موضوع که قرآن انسانی است شبهات فراوانی مطرح شده است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به یکی از شبهات مطرح شده علیه قرآن گفت: یکی از شبهات مطرح شده این است که محتوا و مطالب قرآن کریم از منابع و مصادری مانند تورات، انجیل، متون زرتشتیان، اشعار جاهلی و محیط فرهنگ جاهلی اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: این شبهه قصد دارد امین و راستگو بودن پیامبر اکرم(ص) را زیر سؤال ببرد و وحیانیت قرآن را مخدوش کند البته این امر یکی از اهداف شبهه‌گران و معاندان قرآن است.

یوسفی مقدم از پیگیری پروژه تحقیقاتی بررسی ادعای اقتباس قرآن از مصادر و پاسخ آن خبر داد و افزود: می‌خواهیم به این شبهه پاسخ دهیم که قرآن قابلیت تشکیک ندارد و شبهات معاندان سست و بی پایه است و این موضوع پیگیری می‌شود که از ایمان مردم حراست شود.

وی عنوان کرد: در نظر داریم به شبهات و اشکالاتی که هنوز به آنها پاسخ داده نشده پاسخ دهیم و اگر در مواردی پاسخ داده شده ولی قانع‌کننده نیست مباحث مربوط تکمیل و تقویت می‌شود.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن یادآور شد: این پروژه تحقیقاتی از سال گذشته شروع شده و تا پایان سال تکمیل و برای چاپ ارسال می‌شود.

تكميل پروژه تحقيقاتی پاسخ به ادعای اقتباس قرآن

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.