در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی؛

آغاز کشت کلزا در اراضی شهرستان بهار

مدیر جهاد کشاورزی بهار عنوان کرد: کشت کلزا از ۱۵ شهریور تا پنجم مهرماه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در شهرستان بهار کشت می‌شود.

آغاز کشت کلزا در اراضی شهرستان بهاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هوشنگ کرمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهاربا اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی کشت کلزا در شهرستان بهار، از توزیع ۵۶۸ کیلو بذر کلزا بین کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: بذر هیبریدی با قیمت ۲۷ هزار تومان از طریق مراکز کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به سیاست‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی از کلزاکاران در بهار افزود: خرید تضمینی، توزیع نهاده‌ها از جمله بذر یارانه‌ای و کود و پرداخت تسهیلات حدود ۲۰۶ میلیون تومان از منابع داخلی بانک کشاورزی با هماهنگی و رایزنی برای هر هکتار از جمله سیاست‌های حمایتی کشت کلزاست.

مدیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: اجرای سیاست‌های خوداتکایی و کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی از اولویت‌های این مجموعه در بخش زراعت است.

‌کرمی افزود: کشت کلزا از ۱۵ شهریور تا پنجم مهرماه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در شهرستان بهار کشت می‌شود.

وی ادامه داد: کشت دانه‌های روغنی از جمله کلزا در تناوب با گندم برای از بین بردن علف‌های هرز و مبارزه با برخی از آفات و بیماری‌ها موثر بوده و همچنین کلزا جایگزینی مناسب برای محصولات پرآبی همچون سیب زمینی و چغندرقند است.

انتهای پیام/ص.ف

برداشت کلزا در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.