فعالیت بیش از 280 راهدار در استان "همدان"

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از فعالیت بیش از 280 راهدار در استان خبر داد.

فعالیت بیش از 280 راهدار در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 280 نفر نيروي راهدار به شکل كاردان، كارشناس و نيروي اجرايي در سطح استان مشغول فعاليت هستند، اظهار داشت: اين در حالي است كه قسمت عمده اي از كارها واگذار شده و توسط پيمانكاران انجام مي شود.

وی افزود: از آنجا كه نيروي راهدار يك نيروي تجربي است، تلاش مي كنيم هيچگاه آنها را جابه جا نكنيم، چرا كه با شرايط محدوده استحفاظي خود آشنا شده و به خصوص در فصل زمستان، مي دانند در كدام منطقه و محدوده برف بيشتري باريده و امكان مسدود شدن كدام مسير وجود دارد يا خودرو ممكن است در كدام قسمت در برف بماند.

رودباری ادامه داد: به همين دليل يكي از برنامه ريزي هاي ما در اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان انتقال اين تجربيات به نسل جوان و جديد است، به عبارتي، در كنار راهداران قديم، يك راهدار جديد مستقر مي كنيم تا تجربياتي كه طي سالها و با توجه به شرايط منطقه به دست آمده است به نسل جديد نیز منتقل شود.

وی با اشاره به ناشناخته ماندن فعالیت راهداران اذعان داشت: راهداران در گرماي طاقت فرساي تابستان و سرماي سخت و جانسوز زمستان شبانه روزي تلاش مي كنند تا مردم به راحتي از جاده ها عبور كنند، اما متأسفانه براي مردم شناخته شده نيستند.

این مسئول اضافه کرد: تنها زماني مردم متوجه مي شوند راهداري مشغول فعاليت است كه جاده اي مسدود شده و وقتي برف و بوران و كولاك مي شود و تردد مردم به سختي انجام می شود.

محمد رودباری با قدردانی از تلاش راهداران، رانندگان و همه سکانداران حمل و نقل عمومی جاده ای که در راه تسهیل و روان بودن این صنعت و افزایش ایمنی گام برمی دارند، ابراز داشت: کسانی که به عنوان راهدار وارد اين عرصه می شوند، دنبال منافع نبوده و قبل از هر چيز به اين كارعشق می ورزند.

وجود 407 دستگاه انواع ماشين آلات راهداری در استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در ادامه به وضعيت ماشين آلات راهداري و راهسازي استان همدان اشاره و خاطرنشان کرد: حدود 407 دستگاه انواع ماشين آلات راهداری در سطح استان وجود دارد.

وی یادآور شد: البته در چند سال اخير سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در اين زمینه اقدامات خوبي را انجام داده است كه با لحاظ كردن اعتبارت لازم، تعدادي از اين ماشين آلات تجهیز و به روز شده است.

رودباری تصریح کرد: به دليل عمر بالاي اين ماشين آلات، هزينه تعمير و نگهداري آنها بالاست كه اين امر به اعتبارات بیشتر نیاز دارد تا راهداران بتوانند با استفاده از ماشین آلات مناسب خدمات مطلوبی را ارائه کنند.

انتهای پیام/ د 

وجود 407 دستگاه انواع ماشين آلات راهداری در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار