مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:

ساماندهی 850 هزار دانش‌آموز اصفهانی از ابتدای سال تحصیلی جدید

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال تحصیلی جدید 850 هزار دانش‌آموز در استان اصفهان ساماندهی خواهند شد که از این تعداد 330 هزار دانش‌آموز در 6 ناحیه شهر اصفهان مشغول به تحصیل می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسن قائدیها  امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پوشش تحصیلی دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای از جمله اقدامات آموزش و پرورش استان اصفهان در یک سال گذشته بوده است.

وی افزود: جشنواره جابرابن حیان یکی از جشنواره‌هایی است که برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی برگزار می‌شود و باعث کشف استعدادهای آنان خواهد شد؛ در طرح جذب دانش‌آموزان تارک‌التحصیل امسال بالای 99 درصد دانش‌آموزان جذب دوره ابتدایی خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری بزرگ‌ترین کلینیک پزشکی آموزش و پرورش کشور در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید؛ همچنین 9 مرکز یادگیری محلی در طول 3 سال گذشته برای آموزش مهارت‌های زندگی در استان اصفهان تشکیل شد.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید 850 هزار دانش‌آموز در استان اصفهان ساماندهی خواهند شد که از این تعداد، 330 هزار دانش‌آموز در 6 ناحیه شهر اصفهان مشغول به تحصیل می‌شوند؛ بیش از 2 هزار و 200 مدرسه در شهر اصفهان از ابتدای مهر ماه کار خود را آغاز خواهند کرد.

قائدیها با اشاره به برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی جدید بیان داشت: مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در استان اصفهان در هنرستان «شهدای فرهنگی» شهرستان نجف‌آباد(محل تحصیل شهید محسن حججی) برگزار خواهد شد و همزمانی این مراسم با بازگشت پیکر مطهر شهید حججی متناسب است.

وی خاطرنشان کرد: زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در شهر اصفهان نیز توسط شهردار و فرماندار اصفهان در یکی از مدارس ناحیه 2 آموزش و پرورش شهر اصفهان نواخته خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: آموزش و پرورش استان اصفهان در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و استقرار دولت الکترونیک رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده و در دیگر مسائل آموزشی تعامل بسیار خوبی با دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان داشته است.

وی عنوان کرد: سال قبل استقرار پایه دهم در نظام جدید آموزش متوسطه انجام شد و امسال نیز استقرار پایه یازدهم در دوره متوسط دوم را نیز خواهیم داشت؛ در سال گذشته به دلیل اجرای سند تحول بنیادین نیازمند بیش از 3 هزار نیروی آموزش دوره ابتدایی بودیم و این کسری نیروی انسانی به دلیل عدم ایجاد زیرساخت‌های لازم بود.

قائدیها یادآور شد: عدم توانایی در پرداخت اجاره‌بهای مدارس اوقافی یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش استان اصفهان در سال گذشته بود که خوشبختانه این مشکل برطرف شد؛ هنوز سرانه خاصی برای اداره مدارس در نظر گرفته نشده و تنها با کمک‌های مردمی مدارس اداره می‌شوند.

وی در پایان متذکر شد: دولت دهم 110 هزار نیرو را در آموزش و پرورش کشور استخدام کرده بود که حتی یک نفر از آنان مورد نیاز این بخش نبوده و در حال حاضر این نیروها حقوق‌بگیر آموزش و پرورش هستند؛ دولت دهم باید به جای آنکه این حجم از نیرو را استخدام کند باید معلم ابتدایی تربیت می‌کرد.

 

انتهای پیام/م

 

بیش از 2 هزار و 200 مدرسه در شهر اصفهان از ابتدای مهر ماه کار خود را آغاز خواهند کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.