ضرورت ترویج وقف های قرآنی در جامعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تاکید برضرورت ترویج وقف های قرآنی در جامعه گفت: برای ایجاد وقف‌های قرآنی باید از خود جامعه قرآنی آغاز به کار کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ حجت الاسلام جعفر جنتی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان در جمع فعالان قرآنی استان زنجان گفت: اگر خود را پرچمدار فعالیت‌های قرآنی می‌دانیم بهتر است برای توسعه وقف‌های قرآنی از مزایا و اموال خودمان آغاز کرده و در این زمینه پیشگام باشیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در ترویج سنت حسنه وقف تبلیغ و اطلاع رسانی در این زمینه است، تصریح کرد: رسانه‌ها در این زمینه نقش تاثیرگذاری دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر تبلیغ فرهنگ وقف و ایجاد وقف‌های جدید در حوزه علم و فناوری و کمک به دانش‌آموزان مستعد و بی‌بضاعت از جمله نیازهای وقفی است، گفت: برای رفع نیازهای روز جامعه باید وقف‌هایی همچون کمک به ازدواج جوانان، تهیه جهیزیه، وقف‌های قرآنی، داور و درمان در جامعه انجام شود.
جنتی با بیان اینکه در راستای نهادینه کردن وقف‌های جدید در بخش‌های مختلف جامعه به ویژه در مباحث قرآنی باید خود اعضای این مجموعه پیشگام شوند، تصریح کرد: اگر ما خود مدعی و پرچم‌دار فعالیت‌های قرانی هستیم، پس بهتر است برای توسعه وقف‌های قرآنی از مزایا، حقوق، اموال و ... خود آغاز کرده و در این زمینه تلاش کنیم.
وی در ادامه با اشاره به موفقیت حفاظ قرآنی استان در مسابقات سراسری قرآن ارومیه افزود: با این حال باید دوره‌های آموزشی افزایش پیدا کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه افراد راه یافته به مسابقات سراسری مایه افتخار و سربلندی هستند، افزود: باید برای تقویت آنان در تمامی رشته‌ها سرمایه‌گذاری کرد.
جنتی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها در فعالیت‌های قرآنی نباید پراکنده‌کاری کنند، تصریح کرد: همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها در اثربخش بودن فعالیت‌های این حوزه موثر خواهد بود.
وی با اشاره به اجرای طرح «وقف مصحف قرآن کریم» توسط اوقاف گفت: براساس این طرح معنوی واقفان می‌توانند کتاب‌های قرآن را از اداره اوقاف تحویل گرفته و در مکان مورد نظر توزیع و یا اداره اوقاف را به‌عنوان متولی موظف به اجرای نیت خود کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه رسانه‌ها و اقشار تاثیرگذار در تشویق مردم به وقف تاثیرگذار هستند، گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده کرد.

انتهای پیام/ن

ترویج فرهنگ وقف در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.