کلانتری خبر داد

ترمیم لایه ازون با گذشت 30 سال از تخریب آن

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با مشاهده تخریب لایه ازون، توانستیم بعد از گذشت 30 سال این لایه مهم زمین را ترمیم‌ کنیم.

ترمیم لایه ازون با گذشت 30 سال از تخریب آنبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم سی امین سالگرد پروتکل مونترال و روز جهانی حفاظت از لایه ازون که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به پایبندی ایران به تعهدات بین المللی اظهار داشت: ایران به تمام تعهدات خود از جمله پروتکل مونترال برای حفظ لایه ازون و همچنین برجام پایبند بوده است.

وی ادامه داد: با مشاهده تخریب لایه ازون،  توانستیم بعد از گذشت 30 سال این لایه مهم زمین را ترمیم‌کنیم.

کلانتری با بیان اینکه مشکلات ملی با همکاری همه آحاد حل می‌شود، گفت: وقتی سازمانی به تمام مقررات و معاهدات خود پایبند باشد، می تواند با این رویکرد مشکلات را حل کند و این مشکلات از جمله پسماندها، کمبود آب، حیات وحش و غیره با همکاری 80 میلیون ایرانی دوستدار محیط زیست حل می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه بودجه سازمان محیط زیست ناچیز است، تصریح کرد: درست است که بودجه کم است، اما می توان با همین بودجه کم به بخش‌هایی که نیازمند فعالیت بیشتر هستند، توجه کرد و به تعهدات در سطح بین المللی عمل کرد.

وی ادامه داد: پروژه حفاظت از لایه ازون را باید یک الگو قرار داد.اگر به مساله ای نه می‌گویند برای آن باید راه حلی داشته باشیم و این شاید حق محیط زیست نباشد.

کلانتری در رابطه با پاسخگو بودن سازمان محیط زیست به نسل های آینده، گفت: محیط زیست در مقابل ملت، مسئولان، قانون گذارن و نسل های آینده نسبت به حفظ لایه ازون باید پاسخگو باشد.

کامیون ها عامل 51 درصد آلودگی‌های شهر تهران

وی با اشاره به اینکه عامل 51 درصد آلودگی شهر تهران کامیون ها هستند، افزود: 20 هزار کامیون در شهر تهران تردد می‌کنند که این ترددها بیشتر در شب انجام می‌شود و همین ها باعث آلودگی هوای تهران شده است و مسئولان برای حل این معضل نباید اصل را به فرع واگذار کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط زیست یک سازمان حاکمیتی است، تصریح کرد: محیط زیست در مواردی سیاست‌های توسعه ای دارد و باید در راستای حفظ محیط زیست پایبند باشیم.

کلانتری در پایان گفت: ما در کنار مردم زندگی می‌کنیم و امیدواریم مردم برای حفظ محیط زیست و لایه ازون حرف‌های ما را بشنوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
2 تا سوال 1 - چگونه پارگی لایه ازون رامشاهده نمودید. 2- چگونه آنرا ترمیم نمودید . با تشکر
آخرین اخبار