۶۰ درصد حوادث در کردستان در اثر ساخت و سازهای مسکونی است

بازرس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: حدود۶۰ درصد از حوادث به وقوع پیوسته در استان در اثر ساخت و سازهای ساختمان‌های مسکونی اتفاق افتاده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛امید محمدی بازرس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان دیروز در سمینار ویژه مهندسین جدیدالورود که در محل  سالن اجتماعات سرای سالمندان سنندج برگزار شد، گفت: در توزیع حوادث ناشی از کار در امر ساخت و ساز به تفکیک شهرستان‌های استان کردستان، نیمی از حوادث در شهرستان سنندج اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه سقوط از ساختمان در حین کار ۵۶ درصد حوادث را به خود اختصاص داده است، افزود: از این تعداد بیشترین علل بروز حوادث مربوط به سقوط از ساختمان و لغزیدن در حدود ۳۹ درصد و سقوط اشیاء با ۱۷ درصد است.

این مقام مسوول به بررسی وضعیت حوادث ساختمانی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار موجود، حدود ۶۰ درصد از حوادث اتفاق افتاده در استان کردستان، در اثر ساخت و سازهای مسکونی به وقوع پیوسته است.

 محمدی در این سمینار به تکالیف قانونی مهندسان صنعت ساختمان اشاره کرد و افزود: آیین‌نامه حفاظتی در کارگاه‌های ساختمانی شامل، تعریف حادثه ناشی از کار، تعریف کار، وظیفه مهندس در قبال ایمنی، ارائه ماده ۷ آیین‌نامه حفاظتی در کارگاه‌های ساختمانی که مرتبط با مسئولیت مهندسان ناظر در کارگاه‌های ساختمانی است.

 وی در پایان هشدار داد: فرهنگ ایمنی صنعت ساختمان در استان کردستان در حد بسیار ناچیزی رعایت می‌شود.

انتهای پیام/ م ح

بیشتر حوادث ساختمانی در سنندج رخ می دهد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.