اعلام فراخوان اولین جشنواره قرآن و عترت ویژه اساتید دانشگاهی در کردستان

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد کردستان از اعلام فراخوان اولین جشنواره قرآن و عترت ویژه اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مجید آوج، گفت:این جشنواره توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری ارگان های دانشگاهی از جمله جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

وی افزود: اساتید، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر استان کردستان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و این جشنواره در سه مرحله دانشگاهی، مرحله کشوری هر دستگاه و مرحله ملی با حضور برگزیدگان دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد کردستان با اشاره به برگزاری این جشنواره در سه بخش و ۱۱ رشته، بیان کرد: بخش‌های آوایی، معارف قرآنی و سیره معصومان(ع) و بخش پژوهش از سه بخش اولین جشنواره قرآن و عترت است.

وی با اشاره به اینکه بخش آوایی این جشنواره در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۵ جزء و حفظ کل است، اعلام کرد: بخش معارف و سیره معصومان(ع) در دو رشته ترجمه و تفسیر قرآن و سیره معصومان برگزار می‌شود.

آوج بیان کرد: بخش پژوهش اولین جشنواره قرآن و عترت اساتید دانشگاهی شامل چهار رشته مقاله نویسی، طرح پژوهشی، تألیف کتاب و بررسی و نقد کتاب است.

وی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و عنوان کرد: اعتلای اخلاق، ایمان و بصیرت دینی اساتید دانشگاه‌ها، تقویت فضای معنوی در دانشگاه‌ها، زمینه سازی در راستای انس و الفت اساتید دانشگاهی با قرآن، شناسایی اساتید مستعد و برجسته قرآنی دانشگاه‌ها، الگوسازی اساتید دانشگاهی برای سایر اقشار جامعه در فعالیت‌های قرآنی، گسترش مفاهیم، آموزش ها و پژوهش‌های قرآن و عترت از اهداف برگزاری این جشنواره قرآنی است.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد کردستان ادامه داد: زمان برگزاری آزمون‌های کتبی این جشنواره ۲۵ آبان ماه و زمان برگزاری آزمون‌های شفاهی از یکم تا سوم آذرماه سال جاری همزماه با هفته وحدت است.

وی یادآور شد: این جشنواره با میزبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری نهادنمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، جامع علمی – کاربردی، علوم و معارف قرآن کریم، فرهنگیان، فنی و حرفه ای،سازمان بسیج دانشجویی کشور و جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

برگزاری اولین جشنواره قرآن و عترت ویژه اساتید دانشگاهی در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.