لاریجانی:‌

مسئولان آمریکایی دچار عقب افتادگی شده‌اند/برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان به زیان مردم است

رئیس مجلس گفت:دولت عراق و همسایگان این کشور با موضوع برگزاری همه پرسی مخالف هستند که این موضوع می‌تواند در آینده مشکل ایجاد کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به استان آذربایجان غربی سفر کرده، عصر امروز (یکشنبه، 26 شهریورماه) در گفت و گو با شبکه استانی آذربایجان غربی گفت:اقدام اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص ممنوعیت فروش هواپیما با وجود اینکه خیلی مهم نیست اما نقض آشکار برجام است و این موضوع برایم عجیب است که چرا آمریکایی ها می گویند ایران روح برجام را رعایت نکرده این در حالی است که آنان صورت اصلی برجام را رعایت نمی کنند البته مصوبه اخیر آمریکایی ها تبدیل به قانون نشده است

وی  افزود: فکر می کنم مسئولان آمریکایی دچار عقب افتادگی شده اند قبلا تا به این حد دچار عقب افتادگی نبوده اند اما در حال حاضر هر روز اقداماتی می کند که حتی مسئولان اروپایی نیز اعلام می کنند که چرا باید زمانی که یک توافق صورت گرفته، آمریکایی ها اینگونه رفتار کنند البته بحث خروج از معاهده پاریس نیز از سوی آمریکایی ها صورت گرفته که به نظر من آمریکایی ها از عقلانیت تهی شده اند و با رفتارشان باعث انزوای خودشان می شوند و مسئولان اروپایی ادبیاتی در موردشان به کار می برند که موجب تحقیر آنان می شود.

لاریجانی گفت: نظام جمهوری اسلامی در موضوع هسته ای و مسائل دیگر منطقه ای با تدبیر مسائل را جلو می برد و گام های ایران سنجیده و پخته است.

برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان به زیان مردم است

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث همه پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت: در این زمینه نظرات کشور قبلا به صراحت گفته شده و حتی به برخی از دوستان ما که از اقلیم کردستان به ایران آمده بودند این بحث را مطرح کردیم که باید قبل از انجام هر اقدام سیاسی به این موضوع فکر کرد که این اقدام چه خاصیتی دارد به عبارت دیگر باید جلوتر از آن نیز دیده شود که آیا اقلیم کردستان عراق می تواند با انجام این کار شرایط اقتصادی بهتری را برای مردمش فراهم کند و باید این موضوع را در نظر داشت که دولت و مجلس عراق مخالفت خود را با برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق اعلام کرده اند بنابراین باید توجه داشت که از لحاظ اقتصادی نیز حمایت نمی شود و این موضوع باعث ایجاد بحران می شود.

وی افزود : دولت عراق و همسایگان این کشور با موضوع برگزاری همه پرسی در عراق مخالف هستند این موضوع می تواند در آینده مشکل برای این کشور ایجاد کند و با ضرر اقتصادی نیز روبه رو می شود به همین جهات مخالف برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق هستیم.

کشتار مسلمانان میانمار یک فاجعه بزرگ است

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل میانمار گفت: کشتار مسلمانان مظلوم در میانمار یک فاجعه بزرگ است و بعد از فاجعه آوارگی مردم مظلوم فلسطین این اقدامات مخالف حقوق بشر در کشور میانمار تکرار دیگری است.

 لاریجانی با انتقاد از سکوت برخی کشورها در مقابل فاجعه عظیم انسانی در میانمار افزود: با وجود ظلم آشکار در میانمار برخی کشورها به ظالمان سلاح می فروشند که این یک نقطه تاریک و یک فضاحت محسوب می شود.

لزوم توجه بیشتر مسئولان به روند احیای دریاچه ارومیه

رئیس مجلس شورای اسلامی در ارتباط  با وضعیت دریاچه ارومیه گفت: در قانون برنامه ششم توسعه به مسائل دریاچه ها و تالاب ها مانند دریاچه ارومیه توجه شده البته اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه شتاب خشک شدن این دریاچه را کاهش داد اما برای احیای دریاچه به بسته ای از کارها نیاز است تا موضوع سامان یابد.

 لاریجانی با اشاره به بازدیدش از وضعیت دریاچه ارومیه گفت: امروز در مشاهده وضعیت دریاچه ارومیه با صحنه دردآوری مواجه شدم بنابراین باید به روند احیای دریاچه توجه شود به دلیل اینکه انجام این مهم در جذب توریسم و آبادانی منطقه تاثیرگذار است.

جهش اقتصادی پیش روی استان آذربایجان غربی

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه  با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی می تواند جهش اقتصادی داشته باشد، گفت: قوانین خوب و راهگشایی در مجلس مانند قانون تسهیل فضای کسب و کار و رفع موانع تولید مصوب شده، همچنین گشایش هایی برای کارآفرینان در نظر گرفته شده است و در برنامه ششم نیز حمایت های لازم از بخش کشاورزی انجام شده است.

لاریجانی افزود: استان آذربایجان غربی از مزیت های خوبی در بخش کشاورزی برخوردار بوده که البته باید به صنایع تکمیلی نیز توجه شود و در این راستا با توجه به مصوبه برداشت یک و نیم میلیون دلار از صندوق توسعه ملی و تبدیل آن به منابع ریالی زمینه برای توسعه بیشتر فراهم شده البته بانک ها نیز معادل این میزان اعتبار در نظر می گیرند تا در قالب تسهیلات با میانگین سود 6 درصد به موضوع اشتغال زایی روستاییان اختصاص دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی با 3 کشور دارای مرز مشترک است، بنابراین باید با توسعه صنایع دسته بندی زمینه صادرات محصولاتی مانند میوه را فراهم کرد به دلیل اینکه واردات نفع زیادی برای اقتصاد ندارد به طور مثال در این استان محصول سیب قابل توجه تولید می شود و پیگیری ها برای صادرات محصولات انجام می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
کاش همه کردها
و تمام کردستان ها جزئی از خاک ایران بشن. چون از اقوام ایرانی هستن
Switzerland
said
۰۳:۵۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
اقای لاریجانی مسئولان امریکایی دچار عقب افتادگی نشده اند. انها ذات مریز دارند.میدانم باورش سخت است اما انها انسان نیستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
ما ذوالفقار حیدریم مطیع امر رهبریم