قد‌یانی:

جمهوری اسلامی، تنها نظامی که دستش را جلوی شرق و غرب دراز نکرده است

مسئول بسیج علمی و فناوری گفت: جمهوری اسلامی ایران، تنها نظامی محسوب می شود که دستش را جلوی شرق و غرب دراز نکرده است.

جمهوری اسلامی تنها نظامی است که دستش را جلوی شرق و غرب دراز نکرده استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسین قد‌یانی مسئول بسیج علمی و فناوری کشور در همایش هم اندیشی مخترعین و مبتکر‌ین و اساتید برتر بسیج علمی کشور که امروز در مرکز همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه بسیج به عنوان یک بازیگر برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: یکی از محورهای اساسی که امروز دنیا با آن به عنوان راهبرد برخورد می‌کند بحث علمی، پژوهشی و تحقیقاتی است.

مسئول بسیج علمی و فناوری کشور ادامه داد: عیاری که برتری ما را در حوزه علوم و تحقیقات مشخص می‌کند این است که ما به عنوان تنها نظامی در دنیا هستیم که دستمان را جلوی شرق و غرب دراز نکرده ایم بلکه با حرف‌های جدیدی که در حوزه‌های تجربی و انسانی مطرح کردیم توانستیم در عرصه‌های علمی و پژوهشی پیشرفت کنیم و در صحنه‌های جنگ سخت افزاری و نرم افزاری موفق باشیم.

وی با بیان اینکه امروزه تمامی کشورهای جهان دست از جنگ‌های نظامی برداشته‌اند و رو به جنگ آورده‌اند، گفت: اگر خاطر‌تان باشد روش جنگ آمریکا در گذشته با کشورهای مختلف دنیا به صورت نظامی بود اما امروزه از طریق جنگ نرم و نرم افزاری به مقابله با کشورهای دنیا می‌پردازد.

قدیا‌نی با اشاره به اینکه آنچه امام (ره) با آن بسیار توجه داشته‌اند مردمی بودن تمامی نهادها بود، تصریح کرد: باید جمع شویم‌ تا بتوانیم مدل تحقیقاتی‌ و علوم را مردمی کنیم. شما به عنوان نخبگان و فرهیختگان افرادی هستید که باید ادبیات جدیدی را در ساختار علمی کشور‌ ایجاد کنید زیرا ما نمی‌خواهیم در هیچ صورتی‌ به کشورها‌ی غربی‌ وابسته باشیم‌.

باید  بحث تحقیقاتی  را از حوزه دولتی‌ به حوزه مردمی‌ وارد کنیم‌

مسئول بسیج علمی و فناوری کشور خاطرنشان کرد‌: در علم و دانش‌ 2 مؤلفه‌ اساسی‌ داریم، اول مدیریت دانش‌ یعنی پتا‌نسیلی که در حوزه اساتید و معلمین داریم را باید مدیریت کنیم، دوم در بخش کلان‌ باید همانطور که گفتم بحث تحقیقاتی خودمان را از حوزه دولتی‌ به حوزه مردمی‌ وارد کنیم‌ زیرا مردم پایه و اساس هستند و بسیج به عنوان یک محور اساسی مردمی باید تلاش کند تا کارها را انجام دهد و به درستی‌ دانش را‌ مدیریت‌ کند.

وی با اشاره به اینکه آرزو داریم دانشگاه آزاد به ریل مردمی خود بازگردد، اظهار کرد: هماهنگی که بین بسیج و دانشگاه‌ آزاد انجام می‌شود باید به گونه‌ای باشد تا بتوان تعاملی ایجاد کرد که باعث‌ رشد‌ کشور شود و ما را به قله‌های دانش برساند  تا به عنوان کشوری‌ مقتدر‌ در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی‌ نقش‌آفرین باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار