امام‌جمعه پلدختر:

فرهنگ مخرب غرب نمی‌تواند سعادت را برای انسان به ارمغان بیاورد

امام‌جمعه پلدختر گفت: دشمنان با تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال ایجاد ناهنجاری، بی بندباری و تخریب اعتقادات و از بین بردن سبک زندگی ایرانی اسلامی و ترویج زندگی غربی در جامعه ما هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام محمد سوری روز جمعه در همایش شیرخوارگان حسینی (ع) در سالن امام علی (ع) شهر پلدختر گفت: هر اندازه سبک زندگی بر پایه آموزه‌های دینی استوار و بین اعضای خانواده ارتباط قوی‌تر باشد تربیت فرزندان بهتر جامعه مستحکم‌تر و دارای اقتدار بیشتری است.

وی افزود: اگر خانواده‌ای بر اساس آموزه‌های دینی و رعایت احکام شرعی حرکت کند فرزندان صالح تربیت‌کرده و زندگی بهتری دارد زیرا فرهنگ مخرب غرب نمی‌تواند سعادت را برای انسان به ارمغان آورد و سعادت در بکار گیری فرهنگ ناب اسلامی در زندگی و خانواده است.

امام‌جمعه پلدختر گفت: خانواده‌هایی که رعایت آموزه‌های دینی بر زندگی آن‌ها حکم فرسا است امثال شهید حججی را پرورش داده و اگر دوست داریم فرزندان ما پیرو اباعبدالله الحسین (ع) باشند باید حلال و حرام را رعایت و به دستورات دینی عمل کنیم.

وی افزود: هر اندازه نسبت به دستورات دین در خانواده کوتاهی شود فرزندان به همان اندازه از دین فاصله می‌گیرند بنابراین خانواده‌ها باید فرزندان خود را از ابتدا حسینی و عاشورایی تربیت کنند.

سوری با اشاره برگزاری مراسم شیرخوارگان در نخستین جمعه ماه محرم گفت: این رسم بسیار خوبی است که در این روز کودکان خود را به یاد کودک 6 ماهه امام حسین (ع) در این مراسم شرکت می‌دهند.

وی افزود: حضرت علی‌اصغر (ع) کودک 6 ماهه اباعبدالله الحسین (ع) آخرین سربازی بود که در روز عاشورا امام را یاری کرد و توان رجزخوانی و دفاع از خود ررا نداشت.

امام‌جمعه پلدختر، رعایت حجاب و پاک‌دامنی زن و شوهر را یکی از عوامل استحکام خانواده و جامعه عنوان کرد و گفت: کسانی که زمینه گناه را به وجود می‌آوردند آرامش خانواده را به هم می‌ریزند.

وی افزود: خانواده‌ای از امنیت بیشتر برخوردار است که حجاب و عفاف در آن رعایت شود و والدین باید فرزندان خود را با آموزه‌های دینی و اخلاقی و نیز اعتقادات مذهبی عجین کنند.

سوری بابیان این‌که عفو و بخشش بین زوجین موجب عزتمندی می‌شود گفت: بنای زندگی باید بر پایه گذشت باشد و زوجین از خطای یکدیگر درگذرند و کاستن توقعات بی‌جا طرفین نسبت به همدیگر از عوامل استحکام خانواده است.

امام‌جمعه پلدختر گفت: توقعات بیجا و چشم و هم‌چشمی از سفارش‌های اسلام نیست و توقعات باید بر اساس توان خانواده و آموزه‌های دینی باشد و زوجین باید در حفظ اسرار و عیوب همسر خود کوشا باشند و عیوب همدیگر را بپوشانند.

انتهای پیام/ د

شیرخوارگان حسینی (ع) در شهر پلدختر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار