پیش بینی کشت 1 هزار و 500 هکتار جو در سرایان

عملیات کشت جو از مهرماه سال جاری در اراضی کشاورزی شهرستان سرایان آغاز و پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود ۱ هزار و ۴۵۰هکتار از اراضی این شهرستان به کشت جو اختصاص پیدا کند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ سلیمانی مدیر جهاد کشاورزی سرایان در جلسه برنامه ریزی کشت پاییزه  با تاکید بر کشت به موقع محصولات پائیزه و استفاده از بذرهای اصلاح شده به کشاورزان توصیه می شود از ارقام مناسب و سازگار با شرایط منطقه در کشت پاییزه استفاده شود .


وی با بیان اینکه ۱۴۵۰ هکتار در سال زراعی جاری زیر کشت جو می رود افزود : در حال حاضر در شهرستان سرایان850 نفر بهره بردار مستقیم به کشت این محصول مشغول هستند .


سلیمانی گفت : پیش بینی می شود با این سطح زیر کشت سه هزار و 350 تن جو در اردیبهشت ماه سال آینده برداشت شود.


مدیر جهاد کشاورزی سرایان از کشاورزان خواست محصول خود را در مقابل حوادث غیرمترقبه بیمه نمایند تا درصورت بروز حادثه گوشه ای از خسارت آنها جبران شود.


وی میزان سطح زیر کشت جوی سال گذشته را ۱۴۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت از این سطح زیر کشت سه هزار و 200 تن جو برداشت شده است و بیشتر جوی تولیدی شهرستان سرایان به مصرف خوراک دام می رسد.


مهندس سلیمانی خاطر نشان کرد : جوکاران در این فصل در تلاش هستند تا علاوه بر ارتقای کیفیت محصول تولیدی خود میزان برداشت جو در واحد سطح افزایش دهند .
انتهای پیام/

آغاز کشت جو در سرایان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.