وعده پوچ ازدواج در فضای مجازی

رئيس پليس فتا استان کرمان گفت: اغفال دختران با وعده ازدواج یکی از عوامل اصلی انتشار عکس های خصوصی در فضای مجازی است و بیشتر دختران قربانی حیله گری ها و نیات شیطانی افراد در شبکه های اجتماعی می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، سرهنگ امين يادگار نژاد  رئيس پليس فتا استان گفت : چندی پيش در پی آشنایی زن جوانی با مردی در فضای مجازی ، این امر باعث جلب اعتماد آن زن شده و کم کم این آشنایی به ارسال عکس هاس شخصی بین آن‌ها تبدیل شد .
وی بيان كرد: پس از چندین روز از آن آشنایی ، زن به پیشنهاد خواستگاری مرد جواب مثبت می‌دهد اما پس از مدتی متوجه می‌شود که او افکار شومی در سر دارد و از سوی او فریب خورده است .
رئيس پليس فتا اظهار كرد: شرایط خواستگار موجب قطع ارتباط آن دو می‌شود اما پس از مدتی آن مرد با ایجاد صفحه ای از عکس های شاکیه در فضای مجازی به زن اعلام می‌کند که اگر به خواسته‌های او عمل نکند تصاویر خصوصی او را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد .
وي ادامه داد: پس ازارائه شکایت از طرف آن زن، ماموران پلیس فتا وارد عمل شده و با بکارگیری روش‌های علمی و شگردهای پلیسی متهم را شناسایی و دستگیر کردند و متهم پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی ماموران به جرم خود مبنی بر اغفال زنان از طریق فضای مجازی اعتراف کرد .
رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان در پايان گفت: با توجه به اینکه فضای مجازی محیطی غیر واقعی است به نظر می رسد افرادی که از نظر شخصیتی مشکل دارند اقدام به نشان دادن تصویر غیر واقعی ازخود کرده و با ارائه شخصیتی چند گانه مشکلات فراوانی را برای خود و دیگران ایجاد می‌کنند . پس می طلبد که والدین با ارتباط مثبت و دوستانه بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند چرا که این امر نقش بسزایی در سلامت روانی و اجتماعی آنها دارد. با نگاهی به پرونده های ارجاعی به پلیس فتا در می یابیم که شبکه های اجتماعی هیچ گاه نمی تواند بستر امنی برای آشنایی و شناخت شریک زندگی باشد، چرا که این فضا، مجازی بوده و نمی تواند تضمین کننده اطلاعات صحیحی از چهره واقعی افراد باشد.
انتهای پیام/ی

کلاهبرداری با وعده ازدواج در فضای مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار