وزیر انرژی و آب افغانستان:

تا 5 سال دیگر کابل با قحطی آب مواجه خواهد شد

وزیر انرژی و آب افغانستان اعلام کرد در 5 سال آینده ممکن است آب برای خوردن در این شهر وجود نداشته باشد.

تا 5 سال دیگر کابل با قحطی آب مواجه خواهد شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان وزارت انرژی و آب افغانستان با نگرانی از کاهش سطح آبِ زیر زمینی در کابل، هشدار دادند که اگر برای حل این مشکل گام‌های جدی برداشته نشود، تا 5 سال آینده شهروندان کابل با قحطی آب آشامیدنی روبرو خواهند شد.

«علی احمد عثمانی»، وزیر انرژی و آب افغانستان در نشست مشترک با وزارت شهرسازی و مسکن اعلام کرد ادامۀ استفادۀ بی رویه از آب‌های آشامیدنی، حفر چاه‌های فاضلاب و عدم کنترل منابع آبی زیر زمینی سبب می‌شود که 5 سال بعد آب قحطی دامن گیر شهروندان کابل شود.

وی تاکید کرد: «در 5 سال آینده ممکن است آب برای خوردن در این شهر وجود نداشته باشد.»

به گفتۀ وزیر انرژی و آب افغانستان، برنامۀ 5 سالۀ مدیریت منابع آبی در این کشور که شامل سه بخش می‌باشد را روی دست دارند و با عملی‌شدن این برنامه بسیاری از مشکلات در بخش آب آشامیدنی و منابع آبی افغانستان حل خواهد شد.

«نوید رسولی»، مشاور وزارت شهرسازی و مسکن افغانستان نیز با نگرانی از کاهش آب‌های زیر زمینی و استفادۀ بی‌رویه از منابع آبی در پایتخت این کشور گفت: آب‌های زیر زمینی پایتخت 29.6 میلیون مترمکعب است.

به گفتۀ او، کابل به گونۀ تخمینی سالانه به 130 میلیون مترمکعب آب آشامیدنی نیاز دارد.

مشاور وزارت شهرسازی افزود: بررسی‌های آنان نشان می‌دهد که بیش از 79 درصد از فاضلاب‌های کابل، آب‌های زیرزمینی پایتخت را تهدید می‌کند.

پیش از این نیز شماری از شهروندان از کاهش سطح آب در شهر کابل شکایت کرده و از حکومت خواستند که به این مشکل رسیدگی کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، آب ، کابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار