توسعه و تجهیز هتل ها گامی موثر در تقویت صنعت گردشگری

سخنگوی شورای اسلامی شهر گفت: توسعه و تجهیز هتل ها می تواند گامی موثر در تقویت صنعت گردشگری و رونق اقتصادی باشد.

توسعه و تجهیز هتل ها گامی موثر در تقویت صنعت گردشگریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛   توسعه گردشگری به عنوان یک پدیده فرهنگی وگسترش دهنده فرصت‌های تبادل فرهنگی بین گردشگر و جامعه میزبان است.

شکل، ساختار، فضاها و ساخت و سازهای عمومی از جمله ساخت هتل ها ازعوامل تشکیل هویت تاریخی شهرها هستند واحداث این گونه بناها و بسیاری دیگر از ساخت و سازهای شهری،موجب ایجاد کشش بیشتر برای جذب گردشگر می شود.

همدان ازجمله شهرهایی است که جاذبه گردشگری وتاریخی می‌توان آن را از میان شهرهای مهم دنیا، منحصر به فرد برشمرد چراکه همدان با وجود 1200 جاذبه گردشگری وانواع جاذبه‌های مذهبی، طبیعی و تاریخی، گروه‌های مختلف مردم را با هر نوع سلیقه و ذائقه‌ای به خود جذب می‌کند ، براین اساس شهرهمدان در بعد فرهنگی اقتصادی و اجتماعی برای تسهیلات ورفاه حال گردشگران داخلی وخارجی در چند سال اخیر اقدام به ساخت وساز های اماکن تفریحی از جمله هتل ها ، مسافرخانه ها ومکان فرهنگی کرده است.

براساس این موضوع استان همدان هم شاهد احداث هتل ها و افتتاح آن بود که ساخت سازها در این باره به سرعت در حال پیشرفت است.اما ناگفته نماند چون احداث این هتل ها در مرکز شهر است و بعلت عدم پارکینگ درهتل ها ی نظیر امیران هتل که در مناطق پرتردد شهراست در وضعیت ترافیکی شهر مشکلاتی را به همراه دارد که شهروندان همدانی را دل نگران کرده است.

همانطور که میدانید همدان دارای پتانسیل بالایی برای جذب گردشگران خارجی وداخلی است که این امر می تواند در توسعه فرهنگی و رونق اقتصادی نقش بسزایی داشته باشد و باید همدان را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم و یکی از راهکارهای اساسی ساخت وایجاد فضاها وهتل ها برای رفاه حال گردشگران است اما رفاه حال وارامش و رعایت حقوق شهروندی همشهریان برای تردد در خیابان ها و کاهش افزایش ساعت رانندگی هم امری مهم و دارای اهمیت ویژه است.

همچنین تاکید مدیر ارشد استان برای توسعه در بخش گردشگری وجذب سرمایه گذار خالی از لطف نیست.

در این خصوص وبا اهمیت این موضوع بر آن شدم تا با همشهریان هم صحبت شویم.

آقای رفیعی شهروندی است که می گوید: بنده هرروز از این مسیر عبور میکنم ومتاسفانه ترافیک سنگینی که در این منطقه وجود دارد معضلاتی را برای بنده وحتی همشهریان به وجود می آورد.

او ادامه داد: بیشترین معضل ترافیک در این منطقه مربوط به هتل امیران است چراکه خودورهای مسافران در این مسیر پارک میشود واینگونه که شنیدهام فضای کافی برای پارکینگ ایجاد نکرده است.

این شهروند گفت: ای کاش هر چه زودتر مسئولان مربوطه این دغدغه را رفع کنند تا همشهریان با خیال آسوده این مسیر را طی کنند و وقت آنها پشت ترافیک سنگین هدر نرود.

آقای رضایی هم یکی دیگر از همشهریانی است که اونیز نظر خود را دراین باره اینگونه گفت: متاسفانه این منطقه ازجمله مسیرهای این شهر است که تردد در آن بسیار زیاد است و ترافیک سنگینی که در این مسیر وجود دارد موجب شده اکثر افرادی که ازاین مسیر در حال حرکت هستند معترض باشند و حتی اعصاب  آنها هم بهم ریخته شود.


رضایی که به قول خودش شغلش آزاد است وانتظار دارد بعد ازخستگی یکروز کارش سریع به منزل خود برسد ادامه داد:به این ناحیه که وارد می شوم راستش اعصاب خودم هم بخاطر این ترافیک سنگین بهم می ریزد وگاهی اوقات تاثیر آن را هنگامی که به منزل می روم می بینم.

از این رو برای پاسخ به همشهریان واهمیت این موضوع سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان به گفتگو نشستیم.

لزوم تغییر کاربری شهرداری در برخورد با هتل ها

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه برای توسعه گردشگری ورونق اقتصادی باید همه مسئولان مربوطه تلاش مضاعف داشته باشند گفت: ساخت هتل ها با تجهیزات کامل میتواند در تقویت صنعت گردشگری نقش بسزایی داشته باشد.

کامران گردان افزود: هتل هایی ‌نظیر امیران در بدو صدور مجوز فضای پارکینگ داشته‌اند اما به علت افزایش سالن‌های پذیرایی این تعداد پارکینگ کفاف میهمانان را نداده و باعث ایجاد ترافیک در سطح شهر می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری باید با تغییر کاربری در هتل ها برخورد قانونی کند و به کمیسیون ماده 100 ارجاع دهد.

وی اظهار داشت: برخی از هتل‌ها سالن غذاخوری را به سالن پذیرایی تبدیل می‌کنند و ورود و خروج میهمانان به هتل موجب ایجاد ترافیک در ورودی هتل می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در بدو صدور پروانه، براساس تعداد اتاق‌ها و تخت‌های موجود در هتل پارکینگ لحاظ می‌شود و اینکه پارکینگ استفاده نشود تخلف محسوب می شود.

سخنگوی شورای شهر همدان یادآور شد: یکی از راهکارهای دیگر برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در جلوی این هتل این است که راهنمایی رانندگی اجازه پارک خودروها در مقابل هتل را ندهد.

احداث هتل درخیابان‌های اصلی از دلایل ایجاد گره‌های ترافیک

احسان صباغ مدیرعامل سازمان کنترل ترافیک شهرداری همدان هم با تاکید براین موضوع و احترام به حقوق شهروندی درخصوص عدم پارکینگ هتل امیران عدم احداث پارکینگ در این هتل گفت: مشکل هنگامی به وجود آمد که هتل امیران سالن ها را در اختیاربرگزاری مراسم ها گذاشت ومراجعه کنندگان برای پارک خودرو خود مکان مناسبی نداشتند واین موضوع موجب شد که شهروندان خودروهای خود را در کنار خیابان پارک ویا حتی پارک دوبله کنند .

وی با اشاره به اینکه با بررسی هایی که در این باره انجام شد این مشکل رفع شده است ادامه داد: هتل امیران باخریداری ملکی که درپشت هتل قرار داشت فضایی برای پارکینگ هتل ایجاد کرده است وبا ورود مسافران به هتل خودروها ی آنان به داخل پارکینگ هدایت می شوند.

صباغ با اشاره به اینکه احداث هتل درخیابان‌های اصلی یکی دیگر از دلایل ایجاد گره‌های ترافیکی است اظهار داشت: این درحالیست که باید به ازای هر 8 تخت یک فضای پارکینگ درنظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: باید فضاهایی را در اختیار خودروهای برون‌شهری قرار داد تا مشکل ترافیکی در این محدوده برطرف شود و از طرفی عدم اجازه توقف این خودروها از حیطه اختیارات سازمان کنترل ترافیک خارج است و باید پلیس راهنمایی رانندگی در این زمینه ورود کند.

از سوی پلیس تاکنون صلاحیت مجوز ترافیک صادر نشده است

علی فکری ریئس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان هم درخصوص موضوع هتل امیران با اشاره به اینکه هنوز مجوز ترافیکی برای آن صادر نشده است و با تاکید بر سخنان مدیرعامل سازمان کنترل ترافیک شهرداری مبنی براینکه با بررسی و تذکر از سوی پلیس راهنمایی وسازمان ترافیک شهری هتل ملکی را برای فضای پارکینگ خریداری کرده است اظهارداشت: هتل امیران با افزایش بیش از حد مجاز برای برگزاری مراسم ها فضای پارکینگ اصلی هتل را کاهش داده و با خریداری این ملک وایجاد این فضا همچنان کمبود فضا برای پارک خودرو مراجعه کنندگان وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: پلیس راهنمایی رانندگی هنوز صلاحیت مجوز ترافیک برای این هتل را صادر نکرده است.

وی برای رفع این دغدغه ابراز کرد: متاسفانه امکان ایجاد تقاطع دیگری وجود ندارد از سوی دیگر هم اگر بخواهیم تقاطع دیگر به سمت چهارراه سعیدیه ایجاد کنیم شیب زیادی در سطح زمین به وجود خواهد آمد وخودروها نمی توانند سرعت خود را کنترل کنند وموجب میشود تصادفات وحادثه های زیادی در این نقطه رخ دهد از سوی دیگر هم اگر دوربرگردانی به سمت میدان بعثت ایجاد کنیم ترافیک سنگینی به وجود خواهد آمد .

فکری ادامه داد:در حال حاضر بهترین راهکاری که می تواند موثر باشد نصب تابلو توقف ممنوع از سوی هتل است واینکه فردی بشکل مامور مانع از پارک خودروها در ورودی ودرب هتل شوند.

واما باید گفت هتل ها و رستوران ها از جمله بخش هایی هستند که توسعه و تجهیز آنان ضمن سرویس دهی به گردشگران موجب ایجاد فرصت شغلی و رونق اقتصادی می شود بنابراین درکنار برنامه ریزی در بخش گردشگری و توسعه صنعت هتلداری نیز می توان با کمی اندیشه وایجاد خلاقیت و نوآوری و رعایت حقوق شهروندی امکانات خوبی را برای گردشگران و رونق اقتصادی انجام داد که در اینجا کمی تامل واندیشه بیشتر مسئولان استان را می طلبد، حال باید از مسئولان این سوال به جا را پرسید که آیا مسیر توسعه گردشگری استان باید به هر قیمتی طی شود؟ آیا صدور مجوز احداث هتل‌هایی بدون درنظر گرفتن پارکینگ در شهر که تنها به افزایش بار ترافیکی شهر و اعصاب خوردی شهروندان ختم می‌شود، کاری عاقلانه ای است؟

 انتهای پیام/ج

توسعه و تجهیز هتل ها گامی موثر در تقویت صنعت گردشگری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آیریس
۱۹:۲۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
بسیار عالی مطلب آموزنده ای بود