سند ملی توسعه گردشگری آذربایجان غربی تدوین می شود

معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت : در راستای توسعه صنعت گردشگری استان باید سند ملی توسعه ی گردشگری داشته باشیم .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ تقی کهوریان معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی  در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری که در سالن اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان ترتیب یافت ، با بیان این مطلب گفت : صنعت گردشگری در واقع سومین صنعت صادرات بعد از نفت و صنایع شیمیایی در دنیا به شماره می رود و توسعه ی صنعت تاثیر بسزایی در توسعه سایر بخش ها دارد و به عبارتی این صنعت محرک لوکوموتیو توسعه در بخش های مختلف نظیر اشتغال زایی ، درآمد زایی ، ایجاد رشته های شغلی جدید و کاهش بیکاری و جذب توریست و گردشگر داخلی و خارجی و رونق اقتصادی است .

وی گفت : اگر بتوانیم تا پایان امسال این سند گدشگری استان را تدوین کنیم می توانیم در طول 4 سال آینده برنامه ها و اقدامات و برنامه ریزی های مدون شده را به اجرا در بیاریم .

کهوریان اضافه کرد : البته در این رابطه با بخش خصوصی هم همکاری تنگاتنگی خواهیم داشت و این بخش می تواند در زمینه توسعه ی زیر ساختها نقش مهمی را ایفا کند .

وی تصریح کرد این سند می تواند مسیر توسعه گردشگری را برای جذب و مشارکت سرمایه گذاران استانی ، داخلی و خارجی نیز هموارتر می کند و با توجه به پتانسیل های غنی موجود در زمینه ی گردشگری در استان و ضرورت جذب سرمایه گذاری برای اجرای طرحهای گردشگری این طرح میتواند طرح کارآمدی باشد 

معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار آذربایجان غربی یادآور شد این سند اگر به درستی ، تدوین و تهیه و برنامه ریزی ، پیگیری و مدیریت شود می تواند در بحث اقتصاد مقاومتی در حوزه ی گردشگری موفق و موثر باشد .

انتهای پیام/ح

تدوین سند ملی توسعه گردشگری آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.