برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در 2 هزار و 451 امامزاده و بقعه متبرکه

همزمان با سالروز شهادت امام حسین (ع) نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در 2 هزار و 451 بقعه و امامزاده در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در 2 هزار و 451 امامزاده و بقعه متبرکهبه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد شرفخانی» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تسلیت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای ابا عبدالله الحسین (ع) به مردم عزادار ایران اسلامی و با قدردانی از حضور گسترده مردم شهیدپرور تهران در تشییع باشکوه شهید مدافع حرم شهید محسن حججی گفت: در راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیراندیش، از ابتدای محرم، سوگواره بصیرت عاشورایی با حضور بیش از ۳۵۰۰ روحانی در بیش از ۲ هزار و ۴۵۱ بقعه متبرکه و امامزاده با اقامه نماز جماعت و برپایی ۸۱۰ خیمه معرفت و هزاران مراسم سوگواری و عزاداری در حال برگزاری است.

 وی سخنرانی؛ قرائت زیارت عاشورا، مقتل خوانی، ذکر مصیبت امام حسین (ع) و یاران با وفایش، تعزیه و مرثیه سرایی و اطعام سوگواران و عزاداران را از محل نیات موقوفات مرتبط از ویژه برنامه‌های مهم سوگواره بصیرت عاشورایی افزود: در این راستا، یکی از ویژه برنامه‌های مهم سوگواره بصیرت عاشورایی، مراسم شب و روز تاسوعا و عاشورا است که در این ایام حزن و اندوه، با هماهنگی انجام شده، مراسم سوگواری در امامزادگان و بقاع متبرکه با برپایی محفل انس با قرآن، مقتل خوانی، ذکر مصیبت، سخنرانی و برپایی خیمه‌های معرفت برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی اظهار کرد: در این زمینه همچنین برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است تا در راستای اهداف قیام و جنبش ظلم ستیزانه امام حسین (ع) نماز ظهر و عصر روز تاسوعا و عاشورای حسینی در صحن آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به صورت باشکوه و با حضور هیئت‌های عزاداری و جمعیت سوگوار برگزار شود.
 
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف یکی دیگر از برنامه‌های مهم سوگواره بصیرت عاشورایی، را برگزاری «شام غریبان» در امامزادگان و بقاع متبرکه دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه‌های ختم قرآن و برپایی نمایشگاه بصیرت عاشورایی در ۱۷۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام تاسوعا و عاشورای امام حسین (ع) است.


شهید حججی شور و حال حسینی به ایران داد 

حجت‌الاسلام سید محمد کاظم موسوی متقی مدیرکل فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف در همایش ۳۰۰۰ نفری نوجوانان عاشورایی که با عنوان «احلی من العسل» پیش از ظهر امروز در امامزاده حسن (ع) تهران برگزار شد، با اشاره به تشییع جنازه شهید حججی در میدان امام حسین (ع) تهران بیان کرد: در حالی در هفته دفاع مقدس قرار داریم که تشیع جنازه شهید حججی توانست شور و حال حسینی به ایران بدهد.
 
وی با بیان اینکه روز ششم محرم متعلق به حضرت قاسم‌بن الحسن است، افزود: همایش احلی من العسل در حالی در امامزاده حسن تهران برگزار می‌شود که این مراسم در ۳۱۷ امامزاده دیگر ایران همزمان برگزار شده است.
 
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه جمله احلی من العسل به معنی شیرین‌تر از عسل است، تصریح کرد: امروز ۲ هزار نوجوان عاشورایی در امامزاده حسن تهران تجمع کردند تا بار دیگر بیعتی مجدد با امام حسین (ع) و قیام کربلا داشته باشند.
 
وی گفت: حفظ اسلام واقعی و دین رسول الله به عنوان دینی حقیقی از مهمترین اهداف قیام سیدالشهدا (ع) بوده است که حتی این قیام امام معصوم، از امر به معروف و نهی از منکر هم بالاتر است.
 
وی افزود: مسلمان بودن تنها به اعلام زبانی آن نیست، بلکه باید در عمل در زندگی برای دین حقیقی اسلام کوشید و اجرای واقعی آن را در دستورکار خود قرار داد.
 
حجت‌الاسلام موسوی متقی تصریح کرد: امام حسین (ع) برای اجرای دین واقعی اسلام شهید شد و قیامش برای جلوگیری از بین رفتن دین بود، لذا باید اهمیت دین را به خوبی شناخت.
 
وی با بیان اینکه عاشورا و کربلا در دنیای امروز همچنان وجود دارد، با اقدامات مختلف به روز می‌شود و تمام شدنی نیست، اظهار داشت: شهید حججی ثابت کرد که می‌توان یار صدیق امام حسین (ع) بود و کربلاگونه رفتار کرد، در حالی که برخی‌ها می‌کوشند فقط نام اسلام را زنده نگه دارند، اما باید تلاش کرد علم امام حسین (ع)، کربلا و عاشورا همچنان بالا مانده و در جهت دین حقیقی اسلام تلاش کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین موسوی متقی در پایان خاطرنشان کرد: باید حسینی زیست و حسینی شهید شد، ضمن اینکه اطاعت از، ولی امر و ولایت فقیه و نایب برحق امام زمان یعنی مقام معظم رهبری را باید در دستورکار قرار داد و بدانیم که تبعیت از ایشان امری واجب است.
 
همایش «احلی من العسل» صبح امروز مصادف با ششم ماه محرم و همزمان با سراسر کشور به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در امامزاده حسن (ع) و با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استان تهران، سایر مسئولان و دانش‌آموزان برگزار شد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.