حجت‌الاسلام زرگر در گفتگوی ویژه خبری:

باید اراده‌ای جمعی برای گسترش امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر باید کار گسترده فرهنگی انجام شود.

در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چالش‌های اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر امشب 6 مهر ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید احمد زرگر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نصرالله پژمان‌فر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انقلاب اسلامی مصداق امر به معروف و نهی از منکر است

 نصرالله پژمان‌فر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ضوابط قانونی باید در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد، گفت: با توجه به تلاشی که در مجلس صورت گرفت بخشی از ضوابط قانونی ایجاد شد اما دستگاه‌های اجرایی هم باید برای این ضوابط اقدام و بسترهای لازم را فراهم کنند تا این فرهنگ فراموش نشود، بنابراین برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر باید اراده جدی باشد.

وی با بیان اینکه متأسفانه اراده‌ای برای امر به معروف و نهی از منکر نیست، اظهار داشت: مصداق امر به معروف و نهی از منکر انقلاب اسلامی است.

پژمان‌فر با اشاره به اینکه نجات جامعه و حل مشکلات آن باید به واسطه امر به معروف و نهی از منکر باشد، گفت: چرا امروزه دستگاه‌های اجرایی در این رابطه کوتاهی می‌کنند.

از فضای مجازی برای امر به معروف و نهی از منکر استفاده می شود

 حجت الاسلام و المسلمین سید احمد زرگر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادامه برنامه با اشاره به اینکه باید بسترهای لازم را فراهم کرد تا در مجموعه نظام بتوان شاهد امر به معروف و نهی از منکر باشیم خاطرنشان کرد: از فضای مجازی برای امر به معروف و نهی از منکر استفاده می شود.

 وی با بیان اینکه باید برای انتقادپذیری در جامعه اسلامی کار فرهنگی کرد، گفت : برای امر به معروف و نهی از منکر باید کار گسترده فرهنگی و با دوامی را انجام داد.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به تشکیل شورایی برای این مهم افزود: از بودجه فرهنگی دستگاه‌ها باید برای امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد اما به این مهم عمل نمی‌شود.

 حجت الاسلام و المسلمین زرگر با اشاره به اینکه برای این مسئله باید بودجه داشته باشیم اما دستمان بسته است عنوان کرد: امسال از رسانه ملی برای امر به معروف و نهی از منکر استفاده شود.

وی با اشاره به قانون امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: الان از نظر قانون مشکل نداریم، برای اجرایی کردن قانون نیازمند ضمانت اجرا هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین زرگر با اشاره به اینکه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر 6 وزیر و 17 نفر از مسوولان نظام عضو هستند‌اضافه کرد: تمام مسئولان دستگاه ها موظف به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

باید اراده‌ای جمعی برای گسترش امر به معروف و نهی از منکر  وجود داشته باشد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: باید اراده‌ای جمعی برای گسترش امر به معروف و نهی از منکر  وجود داشته باشد.

وی درباره ساز و کار اقدامات پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: ما برای ۵۵ صنف احکام اسلامی تهیه کردیم. درباره نشریه ستاد هم بیش از ۲۰۰ شماره منتشر شده و نشریه راه رشد هم بیش از ۵۰ شماره منتشر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین زرگر با بیان انجام نظرسنجی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر،گفت: جواب خیلی‌ها این بود که امر به معروف و نهی از منکر حرام است؛ چون درگیری ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: ما در سال گذشته ۳ جلسه ستادی داشتیم و دلایل تعویق جلسات ستاد، انتخابات بود. یکی از مواردی که مصوب شد اینکه به هر دستگاه پیرامون اسراف مواردی ابلاغ شد و گزارش‌های دقیقی در این زمینه به دست آمد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پاسخ به این سوال که چقدر گزارش‌های ارائه شده در این زمینه موفق بوده است، اظهار کرد: برخی سازمان‌ها و نهادها برای مقابله با اسراف کارهای خوبی انجام داده‌اند و جلوی اسراف را گرفته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین زرگر با اشاره به تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در نهادهای مختلف، تاکید کرد: اعضای این شوراها از داخل همان سازمان تشکیل می‌شود.

گزارش‌های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های مختلف را بررسی می‌کنیم

در ادامه گفتگوی ویژه خبری حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک عضو ناظر مجلس در ستاد امر به معروف و نهی از منکر مجلس با اشاره به قیام امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر گفت : بحث نظارتی مجلس برای حسن اجرای قانون به دلیل اینکه شورای مرکزی امر به معروف یک جلسه برگزار شد؛ موضوعات پیگیری شده است.

وی افزود:  برای پیگیری این جلسات، نامه‌ای به آیت‌الله جنتی ارسال کردیم و نهایتا گزارش کار از ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استماع شد.

سالک گفت : ما گزارشی را از ستاد برای پیگیری اقدامات امر به معروف و نهی از منکر گرفتیم و در برنامه داریم تا گزارش صحت و سقم دستگاه‌ها پیرامون امر به معروف و نهی از منکر را بررسی کنیم.

انتهای پیام/

 برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر باید اراده جدی وجود داشته باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
خیلی از افکار تو اجتماع سنتی نیستند یعنی وارد اذهان عمومی که میشه دغدغه ایجاد میکنه وارداتیه بزرگان دین باید مطابقت بدن بعد فرهنگ سازی و بعد نشر اینجوری کمتر صدمه میزنه مثل تجارت و بانکداری ومسایل اطراف آن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
اول باید از خود مسئولین شروع شود
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۰۶:۳۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
اگر واقعا تصمیم قاطع برای این امر به معروف هستش اول از آقا زاده ها.ریاست بانکها.کله گنده ها شروع کنید .امر به معروف را متاسفانه فقط در حد تذکر به موی خانمها خلاصه کردید.
آخرین اخبار