نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی؛

استقلال کردستان زمینه ساز تسلط آمریکا و اسرائیل بر منطقه

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت:همه پرسی اقلیم کردستان و جدایی از کشور عراق زمینه را برای استعمار فراهم می‌سازد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه درخطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه همه پرسی اقلیم کردستان و جدایی از کشور عراق زمینه را برای استعمار فراهم می‌سازد اظهارداشت: این موضوع سبب نگرانی مردم منطقه شده است.

وی با اشاره به همه پرسی اقلیم کردستان افزود: این موضوع تمامی مسلمانان در منطقه را نگران می‌کند چرا که دولت‌های غربی از نخست به دنبال جدایی بین مملکت‌های اسلامی هستند که زمینه را آماده می‌کند تا استعمارگران به اهداف شوم خود برسند.

وی با اشاره به اینکه عراق مشکلات بسیاری را متحمل شده و با گروه های تکفیری مبارزه کرده است، افزود: امروز آخرین نفس های این گروهک های تروریستی به گوش می رسد و نابودی کامل آنان نزدیک است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت ماه محرم اضافه کرد: هدف از قیام امام حسین(ع) بندگی خداوند متعال بود و در مراسم های عزاداری نیز باید به فرهنگ سازی در این مورد شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: معنویت و شعائر الهی باید در مجالس عزاداری حفظ شود تا نتیجه این مجالس دوری از معصیت و بندگی خداوند باشد.

وی با اشاره به اینکه تقویت تقوا هدف از عزاداری های ماه محرم است، بیان کرد: روح معنویت و عبادت باید در مجالس عزاداری احساس شود و اگر غیر از این باشد، این مجالس برای حسین(ع) و در راه نهضت او نیست.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت نماز ظهر عاشورا نیز ادامه داد: اگر نماز نباشد، دین فایده ای ندارد زیرا نماز واجبات مسلم دین است؛ مسئولان استانی باید زمینه برگزاری نماز ظهر عاشورا را بیش از پیش و به نحو احسن فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: مجالس عزا باید در عصر عاشورا بیشتر برگزار شود اما در برخی اوقات شاهد این امر هستیم که در عصر عاشورا مجالس عزا ختم می شود.

انتهای پیام/م

همه پرسی اقلیم کردستان زمینه را برای استعمار فراهم می‌سازد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.