چگونه افکار منفی را در ۶ قدم از خود دور کنیم؟

کمتر کسی هست که بگوید من دچار افکار منفی نمی شوم. تمامی انسان ها هر از چند گاهی دچار این افکار نابه جا خواهند شد. افکار منفی، اگر تحت کنترل قرار نگیرند آسیب های جدی به رفتار وارد می کنند.

مدام افکار منفی به سراغم می‌آید، چگونه از شرشان خلاص شوم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،قبل از اینکه خلق و خوی دچار تغییراتی شود و استرس شما افزایش پیدا کند حتما می بایست این افکار را نابود کنید و کاملا تحت کنترل خود بگیرید تا برده این افکار مخرب نشوید.

این که بدانید چه زمانی این افکار به سراغ شما می آیند و بتوانید مثبت یا منفی بودن آن ها را متوجه شوید بسیار حائز اهمیت است.

بررسی اندیشه ها

زمانی که یک موج منفی ذهن شما را درگیر می کند، به خودتان اجازه دهید تا در مورد آن فکر کنید. منبع اندیشه را مشخص کنید. منابع افکار منفی معمولا ترس، خشم، استرس و از این قبیل هستند.

شما می توانید در مورد آن فکر منفی کمی صحبت کنید تا با بررسی کامل متوجه شوید که این فکر کاملا منفی است و در برای رفع آن اقدام کنید.

درباره افکار منفی تان بنویسید

هنگامی که متوجه شدید که یک فکر منفی ذهن شما را در گیر کرده است در موردش بنویسید و راه حل های مناسب آن را در کنارش یادداشت کنید. اگر در طی این مسیر به سوالی برخوردید حتما آن را یادداشت کنید تا زمانی که جواب سوال خود را پیدا می کنید، مطمئن شوید که تمامی راه های برطرف کردنش را کنترل کرده اید.

ارزیابی شواهد

از خودتان سوال کنید که افکار منفی من واقعا معتبر هستند یا خیر؟ آیا شما در مورد آنچه که واقعیت دارد نگران شده اید یا خیر؟ نگرانی های شما معتبر هستند یا خیر؟ تمامی این سوالات شما را وادار می کند تا یک راه حل مناسب برای از بین بردن فکر منفی پیدا کنید.

گاهی اوقات نوشتن افکار بر روی کاغذ کمک بزرگی به شما می کند.

تمرین ذهن

شما باید مدام تمرین کنید تا ذهنتان را از موقعیت افسردگی رها سازید.

متوقف شدن بیش از حد در یک وضعیت منفی برای ذهن بسیار خطرناک است. ذهن خود را از این وضعیت بیرون کشیده و فرصت پیدا کردن یک راه حل مناسب را برای خود پیدا کنید.

قدرتمند باشید

زمانی که با افکار منفی مواجه شدید ضعیف عمل نکنید، کاملا قدرتمندانه از نفوذ آن به دیگر افکار جلوگیری کنید.یک نفس عمیق کشیده و به مسائل مثبت زندگیتان بیندیشید.

استرس را درمان کنید

افکار منفی معمولا ناشی از استرس است. اگر استرس دارید به طور مداوم در حال گسترش افکار منفی هستید. استرس شما به فکر منفی قدرت می دهد.

به خودتان استراحت دهید، دستگاه همراهتان را خاموش کنید و کارهای دیگر را کنار بگذارید، در محیطی آرام راه بروید و قدم بزنید یا اینکه موزیک مورد علاقه تان را گوش دهید حتی می توانید کتاب بخوانید یا هر کاری که استرس را از شما دور می کند انجام دهید.

منبع:نت نوشت

انتهای پیام/

راهکار های مقابله با افکار منفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
خیلی عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوب ومطالب عالیتون
آخرین اخبار