هشدار سازمان ملل: تعداد مهاجران بیشتر و فضا برای اسکان آنها کمتر شده است

سازمان ملل هشدار داد با وجود افزایش تعداد مهاجران در سراسر جهان، فضا برای اسکان آنها نسبت به گذشته محدود شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز؛ «فلیپو گراندی»، مقام ارشد کمیساریای مهاجران سازمان ملل متحد، اعلام کرد: در سال جاری میلادی 2 میلیون نفر بر تعداد مهاجران جهان افزوده شده که اغلب از جنگ و یا آزار و اذیت در کشورهایشان فراری شده اند. در همین زمان مناطقی که بیش از همه مورد توجه مهاجران بودند، مانند اروپا و آمریکا، سیاست های سختگیرانه ای درقبال این افراد در پیش گرفتند و مانند گذشته پذیرای پناهجویان نبودند.

بیشترین تعداد مهاجران در سال 2017 را شهروندان سودان جنوبی با 650 هزار نفر و مسلمانان روهینگیا با 500 هزار نفر تشکیل می دهند.

«گراندی» در ادامه افزود: مهاجران اغلب بیمار، دچار آسیب های روحی و گرسنه وارد مناطق مرزی می شوند و به دلیل فقر و بیکاری در معرض بیشترین صدمات قرار دارند. بسیاری از آنها به مراقبت نیاز دارند، در برخی موارد کودکان از والدین خود جدا افتاده اند، زنان، دختران و پسران کم سن مورد آزار جنسی قرار می گیرند و همواره در معرض خشونت هستند.

تا پایان سال 2017، 17 میلیون و 200 هزار مهاجر در سراسر جهان وجود خواهند داشت که به دلیل فقدان مکان کافی برای اسکان آنها، برخی مجبور می شوند به کشورهای جنگ زده خود بازگردند. به این آمار باید 5 میلیون آواره فلسطینی را که سالهاست در اردوگاه های موقت زندگی می کنند، اضافه کرد.

گراندی در ادامه افزود: بستن مرزها به روی مهاجران، محدود کردن اجازه ورود، قوانین سختگیرانه برای پذیرش پناهجویان، اعمال شرایط متعدد برای پذیرفتن یک مهاجر و ... به طرز مایوس کننده ای افزایش یافته و در کشورهای پذیرنده، نوعی «بیگانه ستیزی» را بوجود آورده است. حدود 1.2 میلیون نفر از مهاجران در جهان نیاز به اسکان مجدد در کشوری سوم را دارند زیرا مکان فعلی که در آن اقامت دارند، فاقد گنجایش و ظرفیت های لازم برای ادامه زندگی است. بزرگترین نگرانی اینجاست که تا پایان سال فقط 100 هزار مکان مخصوص اسکان آوارگان ساخته می شود که 43 درصد کمتر از سال 2016 است و نمی تواند پاسخگوی این جمعیت باشد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، نیز هفته گذشته فرمان مهاجرتی خود را مبنی بر پذیرش فقط 45 هزار مهاجر در سال 2018 صادر کرد. این حجم، کمترین رقم پذیرش مهاجر در آمریکا طی چندین دهه اخیر به حساب می آید.

 

انتهای پیام/

 

شرایط دشوار زندگی برای پناهجویان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار