بعد از ۱۵ سال بلاتکلیفی:

۲۰ چاه آب در کهگیلویه و بویراحمد وارد مدار بهره‌برداری شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ چاه عمیق و آهکی در این استان بعد از ۱۵ سال بلاتکلیفی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  جعفر گوهرگانی اظهار داشت: تامین آب اراضی دیم در ابتدای سال زراعی 91/92 حدود 5 هزار هکتار بوده که در دولت تدبیر و امید به 10 هزار و 700 هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 29 هزار و 790 هکتار از اراضی کشاورزی استان مجهز به سیستم نوین آبیاری هستند، عنوان کرد: از این میزان 7 هزار و 940 هکتار طی 4 سال گذشته انجام شده است.

گوهرگانی ابراز کرد: با اجرای حدود 8 هزار هکتار سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی این استان و در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، میزان 32 میلیون متر مکعب سالانه در مصرف آب صرفه جویی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای 880 پروژه در بخش آب و خاک در دولت یازدهم خبر داد و افزود: اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری در سال زراعی 91/92 میزان یک هزار و 400 هکتار بوده که این میزان هم اکنون به بیش از 2 هزار و 330 هکتار رسیده است.

گوهرگانی بیان کرد: تامین آب اراضی شمس آباد، آبلش لنده، مختار بویراحمد، چالمور و چاه تلخ، غورک و اجرای سد بتنی دالون، چاه‌های آهکی آب توت، ایستگاه پمپاژ دلی رچ، احداث پمپاژ شاه زیاری و شوش از جمله مهمترین پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در زمینه تامین آب در دولت گذشته است.

وی ابراز کرد: تامین آب و اجرای شبکه تحت فشار اراضی سادات محمودی از توابع شهرستان دنا و اجرای شبکه تحت فشار اراضی گرگو از توابع شهرستان بویراحمد از دیگر پروژه‌های اجرا شده در این حوزه است.

انتهای پیام/غ

اجرای 880 پروژه در بخش آب و خاک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.