سوریه بار دیگر خواستار توقف جنایات ائتلاف آمریکایی در این کشور شد

وزارت امور خارجه سوریه از سازمان ملل متحد خواست برای توقف جنایات ائتلاف آمریکا در حق مردم سوریه اقدام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزای رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای توقف جنایات ائتلاف به اصطلاح مبارزه با تروریسم به سرکردگی آمریکا در حق مردم سوریه، به طور جدی وارد عمل شود.

وزارت امور خارجه سوریه در نامه های جداگانه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دوره ای شورای امنیت، جنایات دو روز اخیر جنگنده های ائتلاف آمریکایی به اصطلاح مبارزه با تروریسم علیه اهالی استان های دیرالزور و رقه را تقبیح و از شورای امنیت خواست به مسئولیت های خود در حفظ صلح و امنیت جهانی عمل و از ادامه جنایات آمریکایی‌ها در حق مردم بی‌گناه سوریه جلوگیری کند.

جنگنده های ائتلاف آمریکا به اصطلاح مبارزه با تروریسم ، دو روز گذشته برخی مناطق مسکونی را در استان های دیرالزور و الرقه به بهانه هدف قراردادن مقرهای گروه تکفیری داعش مورد حمله قرار داده اند که بر اثر آن 57 شهروند سوری که بیشتر آنها زن و کودک بودند، جان باختند.

در نامه های وزارت امور خارجه سوریه آمده است، ائتلاف آمریکایی چند روز پیش هم اعتراف کرد از آغاز حملاتش علیه داعش در سوریه، بیش از 800 شهروند سوری کشته شده اند، در حالیکه آمار دقیق قربانیان حملات بی هدف آمریکایی ها به مراتب بیش از تعداد است.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین از سکوت جامعه جهانی در قبال این جنایات ابراز نگرانی کرد و یادآور شد، برخی کشورها و سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر وقتی این جنایات ائتلاف آمریکایی را در حق مردم سوریه می بینند، لال می شوند و گویا زبان خود را بلعیده اند. 

در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است، آمریکا و سایر ابزار و مزدورانش با عملیات خود می کوشند تا از پیشروی ارتش سوریه در مناطقی از استان دیرالزور که در اشغال داعش است، جلوگیری کنند و این دلیلی آشکار بر اهداف واقعی سیاست ویرانگرانه آمریکا در سوریه است.

وزارت خارجه سوریه همچنین از سکوت سازمان ملل و شمار زیادی از کشورها عضو، در قبال عملیات انتحاری روز گذشته علیه مرکز پلیس المیدان در شهر دمشق ابراز نگرانی و ناخرسندی کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است، دولت سوریه جنایات ائتلاف آمریکایی به اصطلاح مبارزه با تروریسم و همچنین جنایات گروه های تروریستی در حق مردم سوریه و نیز حملات آنها علیه تاسیسات زیرساختی، اقتصادی، خدماتی و نفتی این کشور را به شدت محکوم می کند.

دولت سوریه در ادامه خواهان منحل شدن فوری ائتلاف غیرقانونی مبارزه علیه تروریسم به سرکردگی آمریکا شد، چراکه این ائتلاف بدون درخواست سوریه و در خارج از چارچوب و مقررات سازمان ملل متحد تشکیل شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار