گلشاهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش سه برابری صادرات قزل آلا در راه است

یک مقام مسوول با بیان اینکه سال گذشته برای اولین بار 10 هزارتن قزل آلا صادر شد، گفت: امسال هدف گذاری شده که این میزان به 30 الی 40 هزارتن افزایش یابد.

افزایش سه برابری صادرات قزل آلا در راه استعیسی گلشاهی مدیر کل دفتر بهبود کیفیت و فرآوری و توسعه آبزیان در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به آخرین وضع صادرات آبزیان اظهار کرد: سال گذشته 110 هزارتن انواع آبزیان با ارزش بالغ بر 412 میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد.

به گفته وی در پنج ماه نخست سال 39 هزارتن انواع آبزیان با ارزش بیش از 121 میلیون دلار صادر شد که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد و ارزشی 28 درصد رشد داشته است.

گلشاهی میزان صادرات میگو سال گذشته را 15 هزار تن اعلام کرد و گفت: امسال پیش بینی می شود که میزان صادرات به 17 هزارتن ارتقا یابد.

این مقام مسوول از صادرات همه ساله 65 درصد میگوی تولیدی به آسیا جنوب شرقی،امارات،روسیه،اتحادیه اروپا،ویتنام و چین، لبنان و کانادا خبر داد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و فراوری و توسعه آبزیان ادامه داد: امسال صادرات ماهیان ریز و قزل آلا به عنوان کالاهای اصلی صادرات در دستور کار قرار گرفته است که انتظار می رود با تسهیل شرایط صادرات قزل آلا حضور خود در بازار های هدف را پررنگ کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای اولین بار 10 هزارتن قزل آلا صادر شد، افزود: امسال هدف گذاری شده که این میزان با رشد چشمگیری به 30 الی 40 هزارتن افزایش یابد.

واردات آبزیان کاهش می یابد

گلشاهی در بخش دیگر سخنان خود درباه میزان واردات انواع آبزیان گفت: براساس آمار گمرک سال گذشته 70 هزارتن انواع آبزیان به کشور وارد شد که در جهت حمایت تولید داخل در نظر داریم میزان واردات آبزیان مشابه تولید داخل را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: بیش از 90 درصد واردات آبزیان به طور مستقیم وارد بازار نمی شود و به سمت صنایع تبدیلی سوق داده می شود تا با ارزش افزوده بالاتری در بازار به فروش رسد.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت و فرآوری و توسعه آبزیان تصریح کرد: امسال با توسعه صید در آب های دور در نظر داریم که میزان تولید تن ماهیان را افزایش دهیم تا با تامین مواد اولیه کارخانه کنسروی میزان واردات کاسته شود.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار