رستگار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

اجرای 12 گام در جهت ساماندهی صندوق‌های صدقه

مدیر کل هماهنگی امور اجرایی مشارکت های مردمی کمیته امداد گفت: 12 گام برای ساماندهی صندوق‌های صدقه پیش بینی شده است تا این صندوق‌ها به وضعیت مطلوب‌تری نسبت به گذشته دست یابند.

اجرای 12 گام در جهت ساماندهی صندوق های صدقاتابوالقاسم رستگار مدیر کل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: 12 گام برای ساماندهی صندوق‌های صدقه پیش بینی شده است تا این صندوق‌ها به وضعیت مطلوب‌تری نسبت به گذشته دست یابند.

وی افزود: بحث ایمن سازی و جانمایی صندوق‌های صدقه از جمله اقداماتی است که به منظور ساماندهی این صندوق‌ها انجام می‌شود، در همین راستا صندوق‌هایی که در کنار سطل‌های زباله و یا جوی آب قرار دارند و دسترسی به آن‌ها مشکل است به محل دیگری انتقال داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه انسجام در زمان و ساعت‌های تخلیه صندوق‌های صدقه از دیگر گام‌های ساماندهی این صندوق‌ها است، تصریح کرد: ساماندهی مربوط به چگونگی مردمی شدن صندوق‌ها از جمله واگذاری جمع‌آوری وجوهات صدقات به گروه‌های مردمی، مراکز نیکوکاری، شبکه‌های مردمی و معتمدان محلی انجام می شود.

رستگار خاطرنشان کرد: انتقال صندوق‌های صدقه به مکان‌های عمومی مانند مدارس، بیمارستان‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار، فرودگاه‌ها و غیره در جهت افزایش امنیت و همچنین ایمن سازی صندوق‌ها در معابر به ویژه در مسیرهای پرخطر و آسیب پذیر که ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیرند، از جمله مهم ترین گام های ساماندهی صندوق‌های صدقه است.

مدیر کل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزود: 25 درصد خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد از طریق مشارکت‌های مردمی انجام می شود و بیشترین مشارکت مردمی از نظر کیفیت حجم ریالی در طرح اکرام ایتام و محسنین مربوط به صندوق‌های صدقه خانگی است.

وی عنوان کرد: طی چهار ماه نخست امسال مردم نیکوکار 100 میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند و این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد داشته است و در این مدت استان‌های تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان و مازندران بیشترین پرداخت صدقه را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار