پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران جوان برای ایام عزاداری محرم؛

آرامش را در جوار امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) تجربه کنید

برای گردش آخر هفته به پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم پاییزی شما ثبت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت ایام محرم و برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) ،حضور در بقاع متبرکه‌ و امامزاده‌های شهر تهران را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان برای بهره‌مندی هرچه بهتر شما از مراسم مذهبی ویژه ایام محرم غافل نبوده و بقعه‌های متبرک شهر تهران را به شما معرفی می‌کند.

پیشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان: بقاع متبرک "امامزاده عینعلی و زینعلی(ع)" شهر تهران در بزرگراه آیت الله اشرفی اصفهانی در منطقه پونک، در امتداد رودخانه فرحزاد قرار گرفته است. محوطه بقعه امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) بیش از 5 هزار متر مربع مساحت دارد که باغ های اطراف محله پونک آن را در بر گرفته اند. 

آرامش را در جوار امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) تجربه کنید

 

عینعلی و زینعلی(ع) از نوادگان حضرت امام سجاد (ع) هستند

نسب دو امامزاده عینعلی و زینعلی(ع) به چهارمین امام شیعیان، امام سجاد(ع) باز می‌گردد. در چگونگی به شهادت رسیدن آنها آمده است که این دو برادر در زمان امام رضا(ع) به اتفاق حضرت معصومه (س) و در دوران خلافت هارون‌الرشید به ایران آمدند. پس از ورود آنها به ایران، مأموران دستگاه حکومتی که قصد قتل‌عام سادات و فرزندان آنها را داشتند، در مسیر مشهد راه را بر آنها بستند و سپس متفرق شدند. آن دو برادر زمانی که از دست رژیم آن زمان در حال فرار بودند، به قریه پونک رفته و به کار برای مردم آن دِه مشغول شدند. در همین حال وقتی که در حال استراحت و مرتب کردن خود کنار نهر آبی که هم‌اکنون نیز به صورت کانال آب در وسط حیاط امامزادگان دیده می‌شود، بودند، توسط علی عمران، مظلومانه‌ با ضرباتی به شهادت رساند.

بارگاه این دو امامزاده یکی از زیارت‌گاه‌هایی است که شاید برای خیلی از شما پایتخت نشینان آشنا نباشد. طبق روایات به جا مانده، این دو برادر در زمان شهادت ۷ تا ۱۵ سال سن داشتند و به وسیله دشمنان اهل بیت علیه السلام به شهادت رسیده اند.

مردم منطقه پونک که از قدیم الایام از ارادتمندان خاندان اهل بیت  به شمار می روند، پس از شهادت این دو برادر نسبت به خاکسپاری آنها در مکان فعلی اقدام کردند. بنای اولیه این مکان مطهر در زمان فتحعلی شاه و بنای کنونی آن در سال ۱۳۳۷ به دست ناصر فرمانفرما ساخته شده است.

آرامش را در جوار امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) تجربه کنید

 

برگزاری مراسم مذهبی ویژه ماه محرم در امامزاده عینعلی و زینعلی (ع)

در ماه محرم علاوه بر عزاداری ویژه دهه اول، برنامه ها و مراسم ویژه ای در آستان مطهر امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) با حضور دوستداران و ارادتمندان اهل بیت علیه السلام برگزار می شود.

امامزاده عینعلی و زینعلی (ع) در وسط یک حیاط زیبا قرار دارد که اهالی محله پونک، عزیزان خود را در آن به خاک سپرده‌اند و درختانی کهنسال در این حیاط فضای مطلوبی را برای دوستداران و محبان اهل بیت و زائران این دو امامزاده به وجود آورده است. نمای داخلی حرم آینه‌کاری است و حسینیه‌ای برای حضور زائران در سمت غرب آن احداث شده است. 
 
ساختمان اصلی بقعه متبرکه امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) 120 متر مربع مساحت دارد و  پوشش شیروانی آن مربوط به دوران قاجاریه است که طبق کتیبه، کاشی سر در ورودی حرم امامزادگان، در سال 1250 هجری قمری توسط خانواده فرمانفرما تعمیر شده است.

محله پونک معطر به عطر امام زادگان عینعلی و زینعلی (ع)

توصیه مسیر یاب باشگاه خبرنگاران جوان برای رسیدن به "امام زاده عینعلی و زینعلی(ع)"

برای رفتن به امام زاده عینعلی و زینعلی (ع) می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اتوبوس های تندرو که از بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی عبور می‌کنند مانند اتوبوس‌های خط پایانه آزادی - دانشگاه علوم و تحقیقات می تواند گزینه مناسبی برای رسیدن شما به این امامزاده باشد. در این صورت باید در ایستگاه مجتمع قضایی پیاده شده و در انتهای خیابان پونه یک، که در سمت شرق ایستگاه قرار دارد به سمت راست بروید تا در انتهای کوچه‌ای قدیمی و زیبا به امامزاده وارد شوید.

شما می توانید با استفاده از خودروی شخصی نیز به امام زادگان عینعلی و زینعلی(ع) سفر کنید اما فراموش نکنید که در این محدوده پارکینگی وجود ندارد که برای پارک خودروی خود استفاده کنید. کوچه‌های اطراف امامزاده نیز خیلی تنگ و باریک بوده و شما را برای یافتن جای پارک با مشکل مواجه خواهد کرد.

در صورت استفاده از خودروی شخصی باید بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی را به سمت شمال طی کرده و بلوار همیلا را به سمت شرق بروید و پس از رسیدن به چهارراه، خیابان چهارباغ را به سمت شمال ادامه مسیر دهید که در نهایت به آستان مقدس امام زادگان عینعلی و زینعلی (ع) می رسید.

 انتهای پیام/

محله پونک معطر به عطر امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام
چه ساعتی از صبح امازاده باز است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
من به این مکان مقدس رفتم وبارها وبارها حاجت گرفته ام
Iran (Islamic Republic of)
میشوبالا
۱۴:۲۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
یک امامزاده دیگر بنام عینعلی و زینعلی در بالای کوه عینالی قرار دارد حال این ها چه نسبتی با هم دارند نمی دانم.. این امامزاده در تبریز بالای کوه عینالی است.
Iran (Islamic Republic of)
میشوبالا
۱۴:۲۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
یک امامزاده دیگر بنام عینعلی و زینعلی در بالای کوه عینالی قرار دارد حال این ها چه نسبتی با هم دارند نمی دانم.. این امامزاده در تبریز بالای کوه عینالی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۶
آخه نامردا به هیچ یک از فرزندان امامان هم رحم نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
گزارش خوبیه
آخرین اخبار