تغییر جنسیت نامزد سابق در شبکه‌های اجتماعی ترفندی برای هتک حیثیت بود

رئیس پلیس فتای استان کرمان با بیان اینکه تغییر جنسیت و هویت در فضای مجازی سهل و آسان است، گفت: این امر باعث شده تا مجرمان سایبری به راحتی تغییر جنسیت و هویت داده و با این ترفند کاربران را فریب دهند.

تغییر جنسیت نامزد سابق در شبکه‌های اجتماعی ترفندی برای هتک حیثیت بودبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ ستاد امین یادگارنژاد تصریح کرد: زنی با مراجعه به پلیس فتا و طرح شکایت اعلام داشت چندی قبل در یکی از شبکه‌های اجتماعی با فردی با نام مهسا دوست شده که در پی این دوستی برخی تصاویر شخصی خود را در اختیار وی قرار داده است.

وی افزود: شاکیه ادعا داشت چندی بعد کاربر این صفحه با ارسال تصاویر غیر اخلاقی از وی خواهان تصاویر شخصی و برهنه می‌شود و در پی نرسیدن به درخواست خود اقدام به ایجاد مزاحمت و تهدید می‌کند که تصاویر شخصی وی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهد نمود.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع پرونده به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت و در پی عملیات فنی و پلیس مظنون شناسایی و دستگیر گردید.

سرهنگ یادگارنژاد گفت: متهم در ابتدا منکر جرائم خود شد و سپس ادعا نمود که از بستگان دور نامزد سابق شاکیه می‌باشد که در پی بررسی بیشتر مشخص شد نامزد سابق شاکیه می باشد و با ترفند تغییر جنسیت ودوستی با شاکیه در شبکه اجتماعی با هدف انتقام جویی درصدد هتک حیثیت شاکیه بوده است.

رئیس پلیس فتای استان کرمان با توجه به امکان تغییر هویت و جنسیت در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: کاربران باید مراقب باشند که افرادی که قصد سرقت یا جمع آوری اطلاعات شخصی شما را دارند به راحتی از این ترفند استفاده کرده و با هویت و جنسیت جعلی در این فضا به شما نزدیک می‌شوند.

وی ادامه‌داد: کاربران در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی نباید به کسی اعتماد نمایند ‌و عکس و فیلم شخصی خود را در اختیار هیچ فردی قرار ندهند، چرا که این امر می‌تواند فرصتی برای مجرمان باشد تا با تهدید شما اقدام به باج‌خواهی نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار