توسعه روابط اقتصادی میان مسکو-ریاض از محورهای سفر ملک سلمان به روسیه

در جریان سفر ملک سلمان به مسکو، روسیه و عربستان سعودی قراردادهایی به ارزش سه میلیارد دلار امضاء خواهند کرد.

توسعه روابط اقتصادی میان مسکو-ریاض از محورهای سفر ملک سلمان به روسیهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه اقتصادی لزکو به نقل از الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد در سفر ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی به روسیه، قراردادهای به ارزش سه میلیارد دلار میان دو کشور امضاء خواهد شد. در میان این توافقنامه ها، توافقنامه ساخت یک کارخانه پتروشیمی در روسیه توسط شرکت پتروشیمی سیبور روسیه دیده می شود.

وی افزود: یک صندوق مشترک روسی-عربستانی نیز 150 میلیون دلار در شرکت روسی خدمات نفتی«اوراسیا دریلینگ کومپانی» سرمایه گذاری خواهد کرد.

ریاض و مسکو برای دهه‌ها با یکدیگر اختلاف نظرهای بسیاری داشته اند. این دو غول نفتی تقریبا نیمی از نفت خام جهان را تولید می‌کنند و رقابت تنگاتنگی در به دست آوردن جایگاه برتر در تولید نفت جهانی دارند. تلاش‌های مسکو در حمایت از بشار اسد – رئیس جمهور سوریه – موجب شد روابط روسیه با سعودی‌ها و دیگر کشورهای عربی به سردی بگراید.

با این‌حال، سال گذشته و با تشدید تنش‌ها در روابط آمریکا و روسیه و تغییر سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا، شاهد بهبود دور از انتظار روابط مسکو و ریاض بوده ایم.

روز جمعه، دیمیتری پسکوف – سخنگوی کرملین – گفت: «امید ما این است که این سفر به بهبود روابط دوجانبه کمک کند؛ زیرا پتانسیل روابط نزدیکِ میان ما از شرایط کنونی بسیار ارزشمندتر خواهد بود.»


بیشتر بخوانید:

ملک سلمان در روسیه به دنبال چیست؟


 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار