سازمان عفو بین الملل:

اخراج اجباری مهاجرین افغان از اروپا تخطی از قوانین بین‌المللی است

سازمان عفو بین الملل در گزارشی تاکید کرد: انتظار سازمان عفو بین‌الملل از کشورهای اروپایی این است که روند اخراج اجباری مهاجرین افغان را متوقف سازند.

اخراج اجباری مهاجرین افغان از اروپا تخطی از قوانین بین المللی استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگراان جوان، «سازمان عفو بین‌الملل» در گزارش تازه‌ای می‌گوید: حکومت‌های اروپایی با بازگرداندن هزاران مهاجر افغان به کشورشان، جان آنها را با خطر مواجه می‌کند.

بر اساس این گزارش، خطر شکنجه، اختطاف، مرگ و دیگر تخطی‌های حقوق بشری در افغانستان وجود دارد.

در گزارش سازمان عفو بین الملل ذکر شده: انتظار سازمان عفو بین‌الملل از کشورهای اروپایی این است که روند اخراج اجباری مهاجرین افغان را متوقف سازند.

«حوریه مصدق»، محقق بخش افغانستان این سازمان گفته است: ​«سازمان عفو بین‌الملل نگرانی خود را در مورد بازگشت بیش از 10 هزار افغان که با خطر احتمالی مرگ، شکنجه، اختطاف و همچنان جرایم دیگر مواجه‌اند، ابراز داشته و از کشورهای اروپایی خواسته‌است که هرچه زودتر روند اخراج مهاجرین افغان را متوقف سازند. این ارقام از جمله قضایایی است که مهاجرین افغان از سوی بوردهای مهاجرت کشورهای مختلف اروپایی رد شده‌اند و اکثراً کسانی اند که با خطر اخراج اجباری به افغانستان قرار دارند.»

به‌گفتۀ خانم مصدق، بیشترین آمار اخراج مهاجرین افغان در آلمان، ناروی، سویدن، هالند، فلند و انگلستان ثبت شده و در سال‌های اخیر سطح پذیرش افغان‌ها در این کشورها به شدت کاهش یافته است.

در گزارش سازمان عفو بین الملل آمده است: در زمانی که شمار تلفات غیر نظامیان در افغانستان در بلندترین سطح آن قرار دارد، مجبور شدن مهاجران از سوی حکومت‌های اروپایی به بازگشت به مناطقی که از آن‌جا فرار کرده‌اند تخطی از قوانین بین‌المللی است.

این سازمان می‌گوید، خطر در ۳۴ ولایت افغانستان وجود دارد. بر اساس احصائیه رسمی اتحادیه اروپا، شمار مهاجران افغان که از سوی کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۶ به افغانستان بازگشتانده شده‌اند به 9 هزار و ۴۶۰ تن می‌رسد. این رقم در سال ۲۰۱۵ میلادی 3 هزار و 290 تن بود.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.