رئیس مرکز بهداشت شهرستان دامغان ؛

ثبت اطلاعات سلامت 92 درصد مردم دامغان در سامانه سیب

تاکنون اطلاعات مربوط به سلامت 92 درصد از مردم دامغان در سامانه یکپارچه بهداشتی به نام سیب ثبت شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید امیرحسین خادمی رئیس مرکز بهداشت شهرستان دامغان گفت : تاکنون 84 هزار نفر در شهرستان دامغان دارای پرونده الکترونیکی بهداشتی و درمانی شده‌اند و اطلاعات مرتبط به سلامت آنان وارد سامانه سیب شده است.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دامغان ، به راه اندازی سامانه سیب در دامغان و استقبال خوب مردم اشاره کرد و افزود : با راه‌اندازی این سامانه تمام اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه و خانه‌های بهداشت در این سامانه وارد و ثبت می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه سامانه سیب به منظور ارائه خدمات بهداشتی درمانی در قالب برنامه‌ها و طرح تحول نظام سلامت است، تصریح کرد: کلیه اطلاعات خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی درمانی در سامانه سیب جمع ‌آوری شده که الکترونیکی شدن پرونده ها یکی از نقاط قوت این سامانه است که با این راه دسترسی به اطلاعات بیماران با سهولت، دقت و سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

 

خادمی اظهار داشت : سامانه یکپارچه بهداشت که به سامانه سیب معروف است، یکی از مهمترین طرح‌های اجرایی حوزه بهداشت در سال جاری است.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دامغان با بیان اینکه اعتبارات شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان در سال 96 با سه برابر رشد نسبت به سال گذشته به 6 میلیارد ریال افزایش یافت، افزود: اعتبارات شبکه بهداشت و درمان دامغان در سال گذشته رقمی معادل یک میلیارد و 700میلیون ریال بود که امسال این رقم با سه برابر رشد، به 6 میلیارد ریال رسید.

 

وی تصریح کرد : در سال گذشته فقط 40 درصد اعتبارات بهداشت و درمان دامغان محقق شد و امیدواریم اعتبارات امسال به موقع و به صورت کامل تخصیص یابد.

 

خادمی، با اشاره به عملیات اجرایی 29 طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان دامغان اظهار داشت : این تعداد طرح در شهرستان با اعتبار 120 میلیارد ریال در حال انجام است که درصورت تکمیل، تا دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دامغان افزود : حوزه بهداشت درمان از جمله حوزه هایی بود که در دولت تدبیر و امید به آن توجه ویژه شده است و با تخصیص کامل اعتبار امسال می‌توان گام مثبتی برای تکمیل و بهره برداری از تمام طرح‌های عمرانی این حوزه در شهرستان دامغان تا پایان امسال برداشت.

 

انتهای پیام / ذ


رشد 3 برابری اعتبارات شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان در سال 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار