رئیس پایش محیط زیست استان کرمانشاه؛

کرمانشاه ۴ روز در هوای ناسالم نفس کشید

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در ۶ ماه نخست امسال استان کرمانشاه چهار روز هوای ناسالم را تجربه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ثریا قربانی رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به آمار روزهای آلوده از ابتدای امسال تاکنون گفت : در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته روزهای غبارآلود کمتری در استان کرمانشاه داشتیم.

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه چهار روز هوای استان کرمانشاه خارج از استاندارد بود، گفت: دو روز در وضعیت هشدار و 2 روز نیز هوای استان بحرانی بود.

قربانی وضعیت آلودگی و غبار را در استان نسبت به سال گذشته بهتر دانست و افزود: در طول سال گذشته 37 روز هوای استان آلوده و غبارآلود بود.

وی عنوان کرد: شاخص کیفی هوا(AQI)  یا شاخص آلودگی هوا(PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهر کرمانشاه مستقر است، بیان کرد: بودجه نگهداری و تجهیز ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا کافی نیست و با وجود اینکه تعداد 10 ایستگاه برای استان کافی است ولی بودجه نگهداری از این ایستگاه‌ها کافی نیست.

 

انتهای پیام/پ

وضعیت بحرانی هوا در کرمانشاه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار