گمرک کرمانشاه در صدر گمرکات کشور در صادرات کالا به کشور عراق

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، از کسب رتبه نخست صادرات به عراق در بین گمرکات کشور توسط گمرک کرمانشاه خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه  با اشاره به آمار صادرات کشور گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران در ۶ ماهه نخست سالجاری در مجموع ۶ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۳۵۴ تن کالا به ارزش ۳ میلیاردو ۱۸۳ میلیون ۸۲۱ هزارو ۸۲۸ دلار به کشور عراق صادرکرده است که از این مقدار گمرکات استان کرمانشاه با صدور ۲ میلیون ۲۱۱ هزارو ۶۷۴ تن کالا به ارزش ۹۲۴ میلیون و ۵۰۷ و ۱۸۶ دلار از لحاظ وزنی سهم ۳۴ درصدی و از حیث ارزشی سهم ۲۹ درصدی صادرات کل کشور به عراق را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد : در ۶ ماهه نخست سالجاری از مجموع ۲ میلیون ۲۱۱ هزارو ۶۷۴ تن کالا به ارزش ۹۲۴ میلیون و ۵۰۷ و ۱۸۶ دلار کالای صادراتی گمرکات استان کرمانشاه به عراق، گمرک کرمانشاه با صدور ۳۱۰ میلیون و ۵۴۱ هزارو ۳۴۷ دلار کالا به وزن ۹۷۵ هزارو ۸۰۸ تن آن در بین گمرکات استان و کشور از حیث وزن رتبه نخست و از لحاظ ارزش رتبه دوم را در صادرات به عراق به خوداختصاص داده است.

حیدری عمده کالاهای صادراتی به کشور عراق از طریق گمرکات استان کرمانشاه را کاشی و سرامیک، کولرهای آبی، لوازم خانه داری و پاکیزگی، ظروف ملامین، کیسه نایلونی، سیمان، رخام پولیش داده شده، گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده ، پروفیل بامقطع ازآهن یافولادگرم نوردشده، رب گوجه فرنگی، پودریا مایع لباسشویی عنوان کرد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه به کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، امارات متحده، هند، جمهوری متحده تانزانیا، جیبوتی و... بوده است.

 

انتهای پیام/ز

گمرکات استان کرمانشاه  بیش از  ۲ میلیون  تن کالا به عراق صادر کرده است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار