اصلاح و توسعه ۱۰ کیلومتر شبکه توزیع آب شهر سقز

مدیر امور آب و فاضلاب شهری سقز گفت: حدود ۱۰ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب و ۸ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب این شهر در حال اصلاح و توسعه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛عباس ولایتی در خصوص اقدامات انجام شده این سازمان برای جلوگیری از قطعی یا کاهش فشار آب در محلات حاشیه ای سقز و روند مناسب این قضیه نسبت به سال های گذشته، گفت: سال قبل با همکاری و همراهی همکاران شرکت آبفای سقز، اقدامات و اصلاحاتی در خط انتقال، تصفیه خانه و شبکه توزیع آب این شهر انجام شد که باعث افزایش ظرفیت تا ۱۰۰ لیتر در ثانیه شد.
وی افزود: با انجام این کار، فرآیند تصفیه و همه پارامترهای آن به لحاظ بهداشتی و سلامتی مورد تأیید کارشناسان بهداشت و آزمایشگاه مرکزی شرکت قرار گرفت و مشکل کمبود فشار آب و قطعی آن در محلات قوخ، شهرک دانشگاه، تپه مالان، بهارستان بالا، حاجی آباد، تپه ذاکر، نشمیلان و...حل شد؛ همچنین ارتفاع آب مخازن را در سطح مناسبی نگه داشته ایم تا مشکلی بوجود نیاید.
مدیر امور آبفا سقز در مورد بهداشتی بودن آب شرب سقز گفت: اصلاح فرآیندها در حد قابل قبولی انجام شده، شفافیت آب در حد استاندارد است و مشکلی وجود ندارد و این روند کاملا توسط کارشناسان شبکه بهداشت و آزمایشگاه مرکزی شرکت کنترل می شود.
وی در مورد اقدامات انجام شده برای آبرسانی به نقاط حاشیه ای و منفصل شهری همچون تازآباد گفت: لوله گذاری برای آبرسانی و دفع سیستم فاضلاب در نقاط حاشیه ای و تازآباد را اگر مشکل حقوقی و تملک مسیر نباشد، شروع کرده ایم، در تازآباد ۴ کیلومتر شبکه آب احداث و در ماه های آینده به مرور آب شرب برخی خانوارها وصل می شود و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم به طور کامل به این منطقه منفصل شهری خدمات رسانی بکنیم و مشکل آب آنها برای همیشه حل شود.
ولایتی افزود: همچنین ۲۳۰۰ متر لوله گذاری برای دفع فاضلاب این محله انجام شده و اقدامات تا پایان کار ادامه خواهد داشت، این کار به دلیل ضرورت توجه به سلامت مردم این محله با جدیت در حال انجام است.
وی در مورد اقدامات انجام شده برای نوسازی شبکه فرسوده آب و فاضلاب در برخی نقاط شهر سقز، خاطرنشان کرد: در بلوار وحدت در حال اصلاح شبکه توزیع آب به طول ۴ کیلومتر هستیم تا تغییرات متناسب با تغییرات کلی سیستم آبرسانی سقز از تصفیه خانه آب سد چراغ ویس باشد.
وی در خصوص اصلاح و نوسازی شبکه فاضلاب و همچنین دفع فاضلاب محلات حاشیه ای گفت: حدود هشت کیلومتر اصلاح شبکه جمع آوری فاضلاب در نقاط مختلف سقز از جمله نشمیلان، کوهدشت، انتهای جاده ملقرنی، بافت فرسوده شهری و... در حال انجام است.

انتهای پیام/م

آبرسانی به نقاط حاشیه ای و منفصل شهری سقز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.