مدیر کل کمیته امداد اردبیل؛

47 درصد از مددجویان اردبيلی سالمند هستند

مديركل كميته امداد امام خمینی(ره) استان اردبيل گفت: 47 درصد از مددجویان اردبيلی سالمند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسين دشتی، مديركل كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه حدود 23 هزار نفر از مددجويان تحت حمايت را افراد بالای 60 سال تشكيل می‌دهند، گفت: 47 درصد از مددجويان تحت حمايت سالمند هستند كه با ارائه خدمات حمايتی، درمانی و دارويی مختلف می‌كوشيم بخشی از مشكلات آنها را برطرف كنيم. 

وی با بيان اينكه سالمندان تحت حمايت به دليل كهولت سن و ازكارافتادگی قادر به انجام كار يا فعاليت نيستند، افزود: كميته امداد با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی می كوشد تا روحيه نشاط و شادابی سالمندان‌ را ارتقا بخشيده و توجه فرزندان را نسبت به آنان بيش از پيش جلب كند. 

مديركل كميته امداد استان اردبیل با اشاره به اينكه يكی از مهمترين برنامه‌های كميته امداد تحكيم بنيان خانوار تحت حمايت است، بيان كرد: متاسفانه برخی از سالمندان، به علت بی‌توجهی فرزندان تحت حمايت كميته امداد قرار گرفته‌اند كه با برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای گسترده با آنها گام‌های موثری را در اين زمينه برداشته‌ايم. 

دشتی با بيان اينكه 18 هزار و 460 نفر از سرپرستان خانوار تحت حمايت افراد بالای 60 سال هستند، گفت: نبود بيمه‌های اجتماعی موجب شده است تا اين افراد برای رفع مشكلات زندگی خود و فرزندان‌شان تحت حمايت كميته امداد قرار گيرند كه لازم است مسئولان، خيران و مردم نيكوكار ترويج و اهميت بيمه‌های اجتماعی را بيش از پيش مدنظر قرار دهند. 

وی با اشاره به اينكه مددكاران كميته امداد بايد رسيدگی به سالمندان را در اولويت برنامه‌های خود قرار دهند، اعلام كرد: سالمندان نسبت به ساير خانوار تحت حمايت نياز به رسيدگی بيشتری دارند كه بر اين اساس مددكاران موظف هستند در خدمت رسانی به افراد بالای 60 سال كوشاتر عمل كرده و بازديدهای دوره‌ای خود از آنها را افزايش دهند. 

دشتی با اعلام اينكه 127 ميليون تومان در شش ماهه نخست سال‌جاری برای رفع مشكلات درمانی، دارويی و هزينه نگهداری سالمندان هزينه پرداخت شده است، بيان كرد: سالمندان تحت حمايت از بيمه خدمات درمانی كميته امداد و پرداخت فرانشيز درمانی بهره‌مند هستند كه اين امر موجب رفع بخش مهمی از مشكلات آنها شده است. 

مديركل كميته امداد استان اردبیل با اشاره به اينكه در جهت ارتقای روحيه شادابی و نشاط سالمندان تحت حمايت 5 نفر از افراد موفق كه در زمينه فرهنگی و خودكفايی به موفقيت‌های چشمگيری دست يافته‌اند به مشهد مقدس اعزام خواهند شد، گفت: برگزاری اردوهای مذهبی، زيارتی و تفريحی برای سالمندان از ديگر برنامه‌های مهم كميته امداد است تا آنها با روحيه مضاعفی به زندگی خود ادامه دهند.

 

انتهای پیام/ح

تشکیل 23 هزار نفر از مددجویان تحت حمایت افراد بالای 60 سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.