مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد؛

پخش زنده عزاداری محرم دربیش از ۱۸نقطه ازاستان یزد

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد از پخش بیش از 18 هزار و 489 دقیقه برنامه با موضوع فلسفه قیام عاشورا و نهضت حسینی از رسانه استانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ احمد پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد از پخش بیش از 18 هزار و 489 دقیقه برنامه با موضوع فلسفه قیام عاشورا و نهضت حسینی از رسانه استانی خبر داد.

پهلوانیان گفت: در دهه اول محرم امسال با تلاش شبانه روزی و اقدام جهادی کارکنان صدا و سیمای مرکز یزد، علاوه بر پوشش مطلوب و شایسته عزاداری های مردم حسینی در همه شهرستانهای استان , تجمع های بزرگ و پرشکوه مردم دارلعباده در شهرهای یزد، بافق و مهریز وهمچنین تاسوعا و عاشورا در شهر یزد وبیش از ۱۸ نقطه از استان بطور زنده از شبکه استانی وشبکه های سراسری پخش شد.

وی با بیان اینکه،‌ پخش بیش 18 هزار و چهارصد و هشتاد و نه دقيقه برنامه با موضوع فلسفه قيام عاشورا ونهضت حسينی وتبيين فرایض امربه معروف ونهی از منكر، حضور پر شور و شعورمردم عزادار در مساجد و تکایا و خیابان ها و هیئات مذهبی با پوشش گسترده و مطلوب در گستره همه استان از شبكه های راديويی و تلويزيونی استانی و حضور در شبكه های ملی از عمده عملكرد امسال صدا وسيمای یزد محسوب می شود افزود:معاونت صدای مركزیزد با تأمين، توليد و پخش بيش از 4 هزار و هشتصد وهفتاد و دو دقيقه برنامه از شبكه استانی راديو یزد، عشق و ارادت خالصانه مردم دارالعباده را منعکس کرد.

پهلوانیان ادامه داد: معاونت صدای مركزیزد با تولید و پخش ویژه برنامه های کوچه باغ عاشقی , کوی محبت , نخل ماتم , پیام صبحگاهی , مستند , نسیم صبح , عصر جوانی , شب های ایران و پخش زنده ویژه برنامه های روزهای تاسوعا و عاشورای حسينی و... که توانست فلسفه قیام عاشورا و نهضت حسینی را بازگو نماید.

همچنین معاونت صدای مرکز علاوه بر پخش ویژ های برنامه های محرم در تمام برنامه های روتین خود نیز به موضوع محرم پرداخته است.

معاونت سيمای مركزیزد نيز برنامه‌ريزی های دقيق و گسترده ای نسبت به سالهای گذشته برای دهه اول محرم انجام داده بود تا حضور گسترده مردم عزادار مرکز استان و سایر شهرستانهای استان را منعکس نماید.

این معاونت با تامین، تولید و پخش بیش از 12هزار و هشتاد دقیقه برنامه توانست رضایت مخاطبان استانی و غیر استانی را از شبکه تابان جلب کند؛ معاونت سيما در اين ايام علاوه بر اختصاص برنامه های روتين خود به موضوع قیام خونین امام حسین(ع) و عزاداری ماه محرم، ویژه برنامه های متعددی را نيز توليد و پخش نمود كه از مهمترين آنها می توان به عزاداری شهرستانها،13 مکان با 600 دقیقه ، ساخت کلیپ ویژه محرم , ساخت انواع کلاکت نوحه ها و روضه ای قدیمی در یزد , ساخت و تولید نشان و وله های گرافیکی ویژه محرم , همایش شیرخوارگان حسینی , همایش نوجوانان عاشورایی ،در شهرهای یزد , اردکان و بافق , عزاداری مردم شهرستان مهریز , عزاداری هیئت زنجیر زنی شهرستان ابرکوه , پخش تصاویر شور حسینی مردم دارالعباده از تکایا و حسینیه ها ،مریم آباد , شاهزاده فاضل , مسجد روضه محمدیه , حسینیه امام شهرستان تفت , حسینیه بعثت یزد, ویژه برنامه آیینه ذکر , پخش زنده برنامه بفرمایید روضه در استودیوی سیمای شبکه تابان با حضور کارمندان مرکز و برگزاری قرائت زیارت عاشورا ، سخنرانی و مداحی , عزاداری 13 محرم به مدت 5 ساعت از مسجد ملا اسماعیل , برنامه اینجا خیمه ای برپاست به مدت 11 ساعت ،پخش مراسم نخل برداری شهرستانهای : مهریز ،اشکذر،تفت و بافق , ارتباط با شبکه های سراسری،12 شبکه و 4000 دقیقه، و همچنین پخش زنده هیئت های عزاداری استان و ضبط هیئت های عزاداری شهرستان های : مهریز،بافق ،اردکان ،تفت ،رضوانشهر،رستاق، گردفرامرز، طزرجان ، عیش آباد،‌ پخش زنده تجمعات عظیم مردم یزد در روزهای تاسوعا و عاشورا و برپایی نماز باشکوه ظهر عاشورا با حضور مردم دیندار وعزادار از شبکه استانی و شبکه های سراسری اشاره نمود.

معاونت خبر مرکز یزد نیز همگام با سایر واحد های تولیدی مرکز، با تولید و پخش گزارش های مختلف تلویزیونی و رادیویی از عزاداریهای مردم استان و تهيه و ارسال اخبار و گزارش های مختلف رادیویی وتلویزیونی به تهران و فضای مجازی و سایت خبرگزاری در مجموع بیش از یکهزار و پانصد و سی و هفت دقیقه به موضوع محرم پرداخته است.

در بخش معاونت فضای مجازی نیز اقداماتی در ایام محرم در مرکز یزد صورت گرفت که می توان به موارد انجام شده ازفبیل :

1- پخش زنده عزاداری های سیمای یزد از طریق ۲ نرم افزار مستقل،بازدید بیش از 130 هزار از پخش زنده عزاداری های شبکه برای افزایش ضریب نفوذ رسانه استانی.

2ـ طراحی اپلیکیشن اندروید برای استفاده از آرشیو عزاداری های سیمای یزد در تلفن همراه .

3.باز نشر نوحه های عزاداری مرکز با زیرنویس انگلیسی تولیدی معاونت سیما در فضای مجازی که با استقبال بسیار مناسبی روبرو شد ،دانلود بیش از۱۶۰ هزار نفر،اشاره کرد.

انتهای پیام/ ی

پخش عزاداری مردم دارالعباده یزد از شبکه استانی وشبکه های سراسری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار