آغاز تشییع پیکر ۱۱۹ شهید تازه تفحص شده در اهواز

تشییع پیکر ۱۱۹ شهید تازه تفحص شده دوران 8 سال دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در اهواز آغاز گردید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، همزمان با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) آیین استقبال از پیکر مطهر 119 شهید تازه تفحص شده دوران 8 سال دفاع مقدس با حضور جمع زیادی از مردم شهرهای مختلف ایران برگزار شد.

این برنامه که همزمان با هفته نیروی انتظامی در مرز بین‌المللی شلمچه در شهرستان خرمشهر برگزار شد، پرسنل ناجا به استقبال پیکر پاک و مطهر شهدای گلگون کفن رفتند.

مردم شهرهای مختلف استان خوزستان از جمله اهالی اهواز، آبادان، خرمشهر، مینوشهر و اروندکنار نیز به استقبال پیکر مطهر 119 شهید تازه تفحص شده رفتند و تابوت آن ها را در برگرفتند.

پس از برگزاری آیین استقبال رسمی در مرز شلمچه، پیکر مطهر این شهدای تازه تفحص شده به کلانشهر اهواز منتقل شد.

لحظاتی قبل آیین تششیع پیکر مطهر 119 شهید 8 سال دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم از معراج شهدای اهواز آغاز شد و مردم دیار سردار سرلشکر شهید علی هاشمی، فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) تابوت منور این شهدا را در برگرفتند.

کاروان حامل پیکر این شهدای تازه از سفر برگشته حرکت خود را از معراج شهدای اهواز به سمت بلوار قدس و پل شهید صیاد شیرازی آغاز کرد و در طول مسیر مردم اهواز و همشهریان سردار شهید مجید سیلاوی در کنار شهدا حضور یافتند.

کاروان شهدا سپس از 4 راه پهلوان منطقه کیانپارس به طرف پل علی ابن مهزیار اهوازی، خیابان آزادگان(24 متری)، میدان شهدا، خیابان آیت‌الله طالقانی و حسینیه ثارالله اهواز می‌رود.

آیین وداع با پیکر این شهدای تازه تفحص شده نیز با حضور پرشور مردم خوزستان در حسینیه ثارالله اهواز در 4 راه آیت‌الله طالقانی بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می گردد و بلافاصله پس از آن دعای روح بخش کمیل قرائت می‌شود.

به گفته حسین عشقی، فرمانده قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیکر مطهر این 119 شهید دوران دوران دفاع مقدس که در 2 ماه گذشته در مناطق عملیاتی زبیدات، نهر کتیبان و ساحل غربی رود اروند توسط نیروهای کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شد مربوط به عملیات‌های رمضان، کربلای 4 و تک دشمن در سال 1367 هستند.

از این 119 شهید تازه تفحص شده 53 شهید از شهدای ژاندارمری هستند که در تک دشمن در سال 67 در منطقه زبیدات به شهادت رسیده‌اند.

همچنین 36 شهید از شهدای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی و 30 شهید دیگر از شهدای گلگون‌کفن از عملیات کربلای 4 از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجی هستند.

انتهای پیام/گ

تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.