در آینده ای نزدیک؛

راه اندازی حوزه علمیه در آغاجاری

امام جمعه آغاجاری گفت: بزودی در این شهرستان حوزه علمیه راه اندازی خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید میثم موسوی، امام جمعه آغاجاری بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی آغاجاری فقر فرهنگی در این منطقه است که از سال‌های خیلی دور در شهرستان حاکم شد.

وی اذعان داشت: برای جبران این فقر فرهنگی در آغاجاری برنامه‌های خوبی در حال اجرا است که یکی از آن ها پیگیری برای ساخت حوزه علمیه در این شهرستان محروم است.

حجت الاسلام موسوی نبود طلاب و روحانیون فاضل در منطقه را یکی از مهم ترین مشکلات منطقه دانست و تصریح کرد: این موضوع ضرورت انکارناپذیری را ایجاد کرد تا حوزه علمیه در این شهرستان ساخته شود.

امام جمعه آغاجاری بیان داشت: نبود حوزه علمیه و عدم حضور طلاب جوان در آغاجاری سبب شد تا فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای در این شهرستان انجام نشود که این مسئله مشکلات زیادی را برای مردم منطقه به وجود آورد، پیش بینی می‌شود با راه اندازی حوزه علمیه این مسائل تا حدود زیادی کاهش یابد.

وی در ادامه سخنان خود به پیگیری‌های انجام شده برای ساخت حوزه علمیه در آغاجاری اشاره و اظهار کرد: ساختمان برای راه اندازی حوزه خریداری شده و فقط نیاز به تجهیز دارد که اقداماتی نیز برای این کار در حال انجام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید میثم موسوی افزود: خوشبختانه عزم خوبی در سطح شهرستان برای راه اندازی حوزه علمیه وجود دارد که هم مردم و هم مسئولان در این زمینه پای کار آمدند و اقدامات خوبی تا کنون انجام شد.

وی اذعان کرد: با اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی حوزه علمیه، امیدوار هستیم که در سال آینده این حوزه به بهره برداری برسد و در سال تحصیلی 97-96 طلاب علوم دینی در آن مشغول به تحصیل می‌شوند.

امام جمعه آغاجاری اظهار داشت: این حوزه علمیه مخصوص برادران است که امیدوارم با راه اندازی آن فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهرستان آغاجاری تا حدود زیادی ارتقا یابد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.