امام جمعه گلپایگان:

جامعه با حاکمیت الهی و محقق شدن عدالت معنا می‌یابد

امام جمعه گلپایگان گفت: جامعه بدون داشتن حاکمیت الهی و محقق شدن عدالت هیچ معنا و مفهومی نخواهد داشت و تنها راه رسیدن به خداوند تمسک جستن به خدا است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محمد علاءالدینی عصر امروز در هشتمین سالروز ارتحال آیت‌الله‌‌العظمی حاج شیخ‌ علی صافی گلپایگانی اظهار داشت: برگزاری همایش‌‌ و بزرگ‌داشت مراجع تقلید و آیات عظام نیاز مبرم جامعه و جوانان است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که دنبال حق و حقیقت و راه رسیدن به سعادت هستند باید در محفل بزرگداشت علما و فقها شرکت کنند، افزود: علما و فقها در راه رسیدن به سعادت تلاش مضاعف داشتند تا جایی که در راه رسیدن به معنویت الهی از هیچ تلاشی دریغ نکردند و سرانجام به مقام مرجعیت دست یافتند.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) زینت آسمان و زمین است، تصریح کرد: حضرت زینب(س) برای حیات اسلام ناب محمدی شهادت برادرش امام حسین‌(ع) را به زیبایی عنوان کرد، چراکه به بزرگی و عظمت خداوند پی برده بود.

وی با بیان اینکه مؤمنان به دو دسته شهیدان و کسانی که در انتظار شهادت هستند تقسیم می‌شوند، گفت: گرچه پیمودن راه علما و فقها برانگیختن نفرت دشمنان را به دنبال دارد، اما با توجه به عهد و پیمانی که با خدا بسته شده است باید بر این عهد و پیمان استوار بمانیم.

علاءالدینی با اشاره به اینکه دشمنان مانند خفاش از نور الهی هراس دارند، اضافه کرد: خداوند ارزش انسان‌ها را با دینداری و رعایت تقوای الهی می‌سنجد، کسی که منتصب به خدا شد باید مسؤولیت‌پذیری، صدق و راستی پیشه کند.

وی با اشاره به اینکه ارزش عفاف و حجاب در جامعه مغفول مانده است، گفت: شرکت در نماز جماعت و حفظ حجاب اسلامی نماد جامعه اسلامی است.

امام جمعه گلپایگان تأکید کرد: کسانی که دین اسلام را تبلیغ می‌کنند نگران انحراف جامعه هستند، چراکه جامعه بدون داشتن حاکمیت الهی و محقق شدن عدالت هیچ معنا و مفهومی نخواهد داشت و تنها راه رسیدن به خداوند تمسک جستن به خدا است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) و علی(ع) پدران واقعی جامعه هستند و نگران امور مذهبی و معنوی مردم بودند، تصریح کرد: باید برای رهایی کسانی که در جامعه غرق در انحراف شدند از دست ظالمان و مفسدان تلاش شود.

علاءالدینی اضافه کرد: شخصی مانند محسن حججی نیاز به نجات و رهایی نداشت زیرا راه حق را شناخته بود و سرانجام در مسیر دین خدا به امام حسین(ع) اقتدا کرد و با شهادتش در جهان غوغا به پا شد.

وی با اشاره به اینکه حاکمیت الهی و پذیرفتن و مجذوب دین خدا شدن سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی به همراه دارد، بیان داشت: حاج آقا ملا جواد صافی از آیت‌الله‌العظمی بروجردی تبعیت می‌کرد و دو فرزند بزرگوارش (حاج شیخ‌ علی و حاج شیخ‌ لطف‌الله) را برای فراگرفتن درس فقه و فقاهت به محضر آن بزرگوار فرستاد و امروز آن دو بزرگوار افتخار جهان اسلام و گلپایگان شدند.

امام جمعه گلپایگان خاطرنشان کرد: آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ علی صافی گلپایگانی در راستای تبلیغ دین اسلام و عشق و ارادتی که به ائمه‌ اطهار داشت در دوران رژیم طاغوت نه تنها تبعید شد بلکه رنج و مشقت فراوانی را تحمل کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه مکتب امام حسین(ع) کشتی نجات مؤمنان است، تأکید کرد: انسان باید دین‌دار، دین‌دان و دین‌بان باشد و تنها در راه دین خدا قدم بردارد.

 

انتهای پیام/م

 

کسانی که دین اسلام را تبلیغ می‌کنند نگران انحراف جامعه هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.