حماس، صالح العاروری را به عنوان معاون اسماعیل هنیه انتخاب کرد

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد فرمانده شاخه نظامی جنبش حماس در کرانه باختری، به سمت معاون رئیس دفتر سیاسی این جنبش منصوب شده است.

حماس، صالح العاروری را به عنوان معاون اسماعیل هنیه انتخاب کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل ازخبرگزاری فرانسه از غزه، جنبش حماس صالح العاروری، فرمانده شاخه نظامی حماس در کرانه باختری، را به عنوان معاون رئیس دفتر سیاسی این جنبش انتخاب کرده است.

یک مسئول جنبش حماس که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت «حماس، صالح العاروری را به عنوان معاون اسماعیل هنیه (رئیس دفتر سیاسی حماس) برگزیده است».

العاروری هم اکنون در لبنان اقامت دارد. او عضو دفتر سیاسی حماس و یکی از اعضای گروهی است که با رژیم صهیونیستی درباره توافق‌نامه مبادله اسرای فلسطینی با گلعاد شالیت، نظامی اسرائیلی بازداشت شده در سال 2011 میلادی، مذاکره کرد.

العاروری سال‌ها در سوریه بود، سپس به ترکیه رفت و ترکیه اخیرا از او خواست این کشور را ترک کند. او اکنون در لبنان به سر می برد. رژیم صهیونیستی همواره از ترکیه به علت میزبانی العاروری در خاک خود انتقاد کرده و العاروری را به برنامه ریزی برای فعال کردن هسته های حماس در کرانه باختری و برنامه ریزی برای اجرای حملات گسترده ضداسرائیلی از طریق نمایندگانش در کرانه باختری رود اردن متهم کرده است.

العاروری سال 1987 میلادی به حماس پیوست و شاخه نظامی حماس را در کرانه باختری در سال های 1991-1992 تاسیس کرد که در شکل گیری گردان های عزالدین قسام در کرانه باختری در سال 1992 نقش داشت. او از سال 1992 تا 2007 میلادی، به جرم تشکیل هسته های اولیه گردان های قسام در کرانه باختری، در اسرائیل زندانی بود. او سه ماه پس از آزاد شدنش دوباره به مدت سه سال زندانی شد و در نهایت اسرائیل او را آزاد و به خارج از فلسطین تبعید کرد.

 

انتهای پیام/

انتصاب معاون جدید رئیس دفتر سیاسی حماس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار