ترفند هایی برای داشتن پوستی سالم لطیف در فصل پاییز

اگر می خواهید در فصل پاییز پوستی شاداب و با طراوت داشته باشید و مانع خشکی پوست خود شوید پیشنهاد می کنیم با روش‌های ساده خانگی در این زمینه آشنا شوید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ما تن و جان خود را برای بهار گشوده و پذیرا می کنیم و می گذاریم که نسیم های آن بر ما بوزند، زیرا که بسیار شنیده ایم و نیز تجربه کرده ایم که باد بهاری هر چه با طبیعت بکند ، با جسم و جان ما نیز خواهد کرد.

به این ترتیب ، در پاییز نیز باید حواس مان به نسیم هایی که با وزش شان برگ درختان، شادابی و سرسبزی خود را از دست می‌دهند ، باشد. چرا که نسیم ها و بادها پاییزی با تن ما هم همان کاری را می کند که تن درختان. برگ های هزار رنگ پاییز در نهایت از شاخه ها فرو می افتند و به خش خش هایی در زیر پای رهگذران تبدیل می شوند. اما قرار نیست در این دگرگونی و رنگ به رنگ شدن ، ما نیزهمان اتفاق را تجربه کنیم. ما در عین لذت بردن از ویژگی های خاص پاییز برگ ریز هزار رنگ، باید حواس مان به پوست و مراقبت های ویژه ی آن باشد.

این روزها ما از فصلی که در آن پوست گرما و نیز تابش نور خورشید را تحمل کرده ، وارد فصلی می شویم که هوا در آن کم کم رو به سردی و خشکی می شود. و مراقبت های پوست و مو در این فصل بستگی بسیار نزدیکی با میزان خشکی پوست و موی ما دارد. ممکن است در طول تابستان با رفتن به استخرها و قرار گرفتن در معرض آب سرشار از کلر استخر، حسابی پوست خود را خشک و آماده ی آسیب کرده باشیم. و یا این که پوست ما کلا خشک است و مستعد حساسیت های خاص این فصل. پس لازم است ابتدا مشخص کنید که پوست شما خشک است ، چرب است یا معمولی . در این صورت بهتر می توانید نوع مراقبت مناسب با پوست خود را انتخاب کنید.

اولین گام برای آغاز یک مراقبت پوستی مناسب، انجام لایه برداری است. با لایه برداری ازپوستی که تابستان و گرما و تابش خورشید را تجربه کرده ، پوست آماده ی پذیرش تغییر و تحولات فصل جدید می شود. برای لایه برداری هم بهتر است از مواد طبیعی استفاده کنید که در ضمن کمک به پوست اندازی ، آسیب و عوارض کمتری دارد. بهتر است برای لایه‌برداری از یک اسکراب فیزیکی(مثل لیف یا هر اسکرابی که دارای دانه‌های کروی شکل است) استفاده کنید.

همین طور می‌توانید شامپو بدن خود را با شکر، نمک یا آرد جو مخلوط کرده و در حمام بدن‌تان را با آن ماساژ دهید، درلایه برداری ها حتما به زانوها و آرنج ها توجه ویژه ای داشته باشید، چون این نواحی مستعد جمع شدن و پوست مرده و به قول معروف کَبَره بستن است. در لایه‌برداری برای لطافت پوست ، از میوه هایی که انواع اسیدهای میوه (مثل آلفاهیدروکسی اسید) دارند استفاده کنید.
حتما شنیده اید که دست ها افشا کننده ی سن و سال و نیز بیماری ها هستند.

به نظر می رسد خیلی طبیعی باشد که ما به دست‌های مان بیشتر اهمیت بدهیم و آن ها سالم و زیبا نگه داریم. دست های ما در تمام فصول در معرض انواع مواد شیمیایی قرار می گیرد؛ شامپوها ، صابون ها، مواد سفید کننده و وشوینده ها، مواد شیمیایی که در تعمیر اتومبیل استفاده می شود، انواع رنگ ها و نیز گرد وغبار موجود در محیط و هوا. بنابراین دست ما در هر فصلی به چربی و رطوبت نیاز دارد. این نیاز در فصول سرد سال بیشتر است.

برای چرب و مرطوب نگه داشتن دست ها هم مناسب تر است که از مواد طبیعی استفاده کنید. در این میان روغن های مختلفی هستند که هم چرب کننده اند و هم رطوبت رسان.
روزی دو باراز روغن کالاندولا (گل همیشه بهار) استفاده کنید. با ترکیب مقدار متوازنی از روغن کاندولا ، روغن اکالیپتوس ، روغن نعنا و روغن آلوئه ورا ، می توانید برای خودتان یک کرم طبیعی درست کنید.


این کرم به خوبی و به سرعت جذب پوست می شود و آن را تغذیه می کند. می توانید شب ها قبل از خواب از این ترکیب استفاده کنید و چند دقیقه ای پوست دست تان را با آم ماساژ دهید. بعد از هر بار حمام و پس از هر شست و شو ، زمان بسیار مناسبی است برای مرطوب و چرب کردن پوست. البته بهتر آن است که در این فصل از میزان استحمام کم کنید. شستن پوست به دفعات و نیز با مواد شیمیایی آن را مستعد پوسته پوسته شدن و خشکی می کند.

یکی از بهترین روش های آبرسانی برای پوست بخور دادن است. وقتی فضای محیط زندگی و کار شما ، به اندازه ی کافی رطوبت داشته باشد مجبور نیستید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید و با می توانید میزان استفاده از آن را به حداق برسانید. روش مناسب دیگر، نوشیدن آب است و میزان روزانه ی آن بستگی به خودتان دارد ، احتمالا می توانید تشخیص دهید که در روز بدن شما چه قدر آب نیاز دارد. خود را مجبور و محدود به آن هشت لیوان معروف نکنید. هر بدنی ، بنا به ویژگی های خود به میزان متفاوتی از آب نیاز دارد.

استفاده از سیب زمینی ، سیب ، آناناس و خرمالو ، به عنوان ماسک ، به پوست شما طراوت ولطافت لازم را می بخشد. به آرامی و آسودگی دراز بکشید، پوست خود را رها و از انقباض خارج کنید و ورقه های میوه را روی آن بگذارید. اجازه بدهید ایم ورقه های میوه رطوبت و ویتامین های مورد نیاز پوست را به آن برساند.

اگر هیچ کدام از این روش ها از خشکی پوست شما کم نکرد، بهتر آن است که به یک پزشک مراجعه کنید. چرا که خشکی پوست گاهی علت های متابولیکی دارد که باید بررسی شود

 

منبع:آفرینش

انتهای پیام/

چگونگی مراقبت از پوست در فصل پاییز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار