سردار اشتری در برنامه نگاه یک:

برخی کالاهای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند/حضور معتادان در سطح شهر نگران‌کننده است

فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: بیشترین میزان مواد مخدر از سمت افغانستان و مرزهای شرقی وارد کشور می شود.

سردار اشتری در برنامه نگاه یک:به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه حبرنگاران جوان، سردار حسین اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در برنامه نگاه یک امشب (15 مهرماه) با بیان اینکه سال گذشته 4 دستگاه خارج از مجموعه ناجا، نظرسنجی در خصوص عملکرد دستگاهها داشتند که از میان 32 دستگاه، نیروی انتظامی رتبه 4 را به دست آورد، اظهار کرد: افکار عمومی حاکی از این است که اعتماد به نیروی انتظامی افزایش یافته است.

فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این موضوع که البته مردم برخی اشکالات را به ناجا وارد دانستند که درصدد رفع آنها هستیم، گفت: در سال 94 نیروی انتظامی در نظرسنجی‌ها در میان سایر ارگان‌ها رتبه هشتم را داشت که امسال به چهارم ارتقا یافته و این رتبه در حالی کسب شده که دستگاه‌های خدماتی چون کمیته امداد امام خمینی جلوتر از ناجا هستند.

برخی افراد از طریق فضای مجازی الگو غلط می‌گیرند

وی درباره میزان امنیت امروز کشور تصریح کرد: امنیت ابعاد مختلفی چون بعد فیزیکی، نظامی و شهری دارد که کشور ما اکنون به همت نیروهای مسلح و حمایت ملت امنیت خوبی دارند و این در حالی است که مردم برخی کشورهای منطقه مردم امنیت ندارند.

سردار اشتری ادامه داد: با وجود هجمه‌هایی که علیه کشور ما می‌شود اگر هم اتفاقی رخ می‌دهد در مقایسه با عملیات‌هایی که برای جلوگیری از خرابکاری‌ها صورت می‌گیرد تعدادش بسیار اندک است.

فرمانده ناجا تاکید کرد: در حوزه امنیت شهری نیز هم تلاش داریم تا آن را پیشرفت دهیم، البته بر اساس شاخص‌ها ما در حوزه امنیت پیشرفت خوبی داشته و داریم.

وی دلیل حرکت افراد به سمت انجام جرم و یا برگشت مجدد به آن را اینگونه عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد از طریق فضای مجازی الگو غلط می‌گیرند و یا مشکلات جامعه باعث می‌شود تا فردی به سمت جرم برود ،اما این مهم را نیز نباید نادیده گرفت که هر بار ما عملیات پاکسازی را انجام داده‌ایم ماهها امنیت در شهرها برقرار بوده است.

سردار اشتری با بیان این که ما در حوزه مقابله با متخلفین کار خود را به نحو احسنت انجام داده‌ایم، گفت: ما فرد مجرم را به دستگاه قضایی تحویل می‌دهیم تا مجازات شود اما این که چرا فرد پس از طی دوره مجازات دوباره به سمت حرکات خلاف می‌رود باید توسط ارگان های دیگر علت‌یابی شود.

با  افرادی که ایجاد ناامنی کنند در سریع‌ترین زمان ممکن برخورد می‌شود

فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تمام تلاش ما برای رسیدن به محل وقوع جرم در کمترین زمان ممکن است، افزود: در سال گذشته بیش از 1 میلیون تماس برای تقدیر و تشکر و البته انتقاد با نیروی انتظامی گرفته شده است.

وی با اشاره به این موضوع که ممکن است تاخیر در رسیدن به محل جرم باشد، تصریح کرد:، ما به مردم تضمین می‌دهیم در هر کجا که افرادی دیده شوند که باعث ناامنی جامعه‌ای شوند در سریع‌ترین زمان ممکن برخورد صورت گیرد. اما اگر تاخیر در رسیدگی وجود دارد که میزان آن اندک است مردم می‌توانند به ما اطلاع دهند.

رسیدگی به پرونده‌های کودک‌ربایی را وظیفه خود می‌دانیم

سردار اشتری درباره وقوع اتفاقاتی چون کودک‌ربایی گفت: ما رسیدگی به پرونده‌های کودک‌ربایی را وظیفه خود می‌دانیم و با اولویت به آن می‌پردازیم.

فرمانده ناجا درباره چند مورد کودک‌ربایی اخیر اظهار کرد: ممکن است در مقطع زمانی دو یا سه اتفاق این چنینی رخ دهد اما برخی رسانه‌ها که همه در خارج از کشور هستند و معاند با نظام با بزرگ‌کردن اینگونه موضوعات به دنبال از بین بردن امنیت کشور هستند،کسانی که در این خط حرکت می‌کنند به امنیت و آرامش مردم فکر نمی‌کنند.

وی درباره ارتقاء توان پلیس گفت: پلیس‌های تخصصی از سال‌های گذشته به وجود آمده اما اگر امروز می‌خواهیم در حد جهانی باشیم باید تکنولوژی را وارد این نیرو کنیم. امروز در جهان به ازای هر 8 نفر و در برخی کشورها به ازای هر 5 نفر یک پلیس وجود دارد اما این میزان در ایران با نیروهای وظیفه به یک پلیس به ازای 3.8 می‌رسد که با حد مطلوب فاصله داریم.

سردار اشتری با بیان اینکه ما معتقدیم پلیس دانش بنیان است، افزود:، اگر در تمامی حوزه ها بحث دانش تخصصی را جدی بگیریم می توانیم به حد مطلوب برسیم.

فرمانده ناجا ادامه داد: ما به همکارانمان دستور داده‌ایم که اجرای قانون با رعایت اخلاق و ادب باشد. مقام معظم رهبری نیز در تشریف‌فرمایی‌شان به دانشگاه علوم انتظامی امین فرمودند که قانون باید محکم انجام شود اما با مهربانی و رأفت.

هر جایی که به ماموران ما هتک حرمت و بی احترامی شود ؛ ناجا شدیدا برخورد می‌کند

وی افزود: هر جایی که به ماموران ما هتک حرمت و بی احترامی شود ؛ ناجا شدیدا برخورد می‌کند و کوتاه نمی آید. اگر قرار باشد به ماموران ما بی احترامی شود، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. همانطور که باید با مردم از طریق قانون برخورد کرد، باید با مسئولان نیز همانطور برخورد شود.

فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ماموران ما نباید به هیچ وجه از قوانین تخطی کنند و اگر خدایی نکرده این اتفاق بیفتد کمیسیونهای بازرسی ما وارد میدان می‌شوند و سامانه 197 نیز به همین منظور راه‌اندازی شده است.اغلب ماموران ما منزه و پاک هستند و با توجه به قدرتی که دارند شاهد کمترین تخلف از سوی آنها هستیم. امروزز همکاران ما در تمام استانها دوره‌های رفتارهای سازمانی را می‌گذارنند.

سردار اشتری با اشاره به بهبود وضععیت معیشتی کارکنان ناجا گفت: در این زمینه برخی از مشکلات را برطرف کردیم.اما هنوز با وضعیت نرمال فاصله داریم. در سال 95 با ایجاد برنامه‌ای جدید اوضاع نیروهای ناجا کمی بهتر شده و امیدوارم با همکاری همه دستگاهها بتوانیم به عالی‌ترین سطح برسیم.

بیشترین میزان مواد مخدر از سمت افغانستان و مرزهای شرقی وارد کشور می شود

فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بحث مواد مخدر در کشور اظهار داشت: ماموران مواد مخدر ناجا به دلیل کثرت عملیات‌ها بسیار حرفه‌ای هستند. گزارشات منابع، سگهای موادیاب و تجهیزات از مهمترین راهکارهایمان برای تشخیص و اقدام علیه کاروانهای مواد مخدر است. متاسفانه بیشترین میزان مواد مخدر از سمت افغانستان و مرزهای شرقی وارد کشور می شود.

وی ادامه داد: ما مرزهای خود را امنیتی‌تر کردیم. شبکه‌ها و باندهای بزرگ مواد مخدر را شناسایی و دستگیر کردیم و تاکنون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز با ناجا همکاری بسیار خوبی داشته است. امروز حدود 4000 شهید نیروی انتظامی از شهدای مبارزه با مواد مخدر هستند.

اشتری افزود: ناجا اصلی‌ترین نیروی عملیاتی و اطلاعاتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر است. اولویت نخست ما برخورد با باندهای کلان مواد مخدر است. کشفیات ریالی ما امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 13 درصد اقزایش داشته است. ما باید با باندهای درون شهرها و خرده فروش‌ها نیز مقابله کنیم. خرده‌فروشان مواد مخدر بیشترین خطر برای امنیت مردم هستند. در برخورد با خرده فروشان به هیچ کدام امان نمی‌دهیم. من به همه فرماندهان نیروی انتظامی توصیه می‌کنم در برخورد با هیچ کدام از خرده فروشان مماشات نشود.

حضور معتادان در سطح شهر نگران‌کننده است

فرمانده ناجا با اشاره به حضور معتادان در سطح شهر افزود: وجود این افراد در شهر بسیار نگران‌کننده است. ما می‌توانیم طی یک هفته تمام کشور را از معتادان پاکسازی کنیم اما آنها باید بعد از دستگیری به مراکز ترک اعتیاد اعزام شوند که نیازمند همکاری تمام ارگانهای مربوط است.زمانی که پشتیبانی شویم می‌توانیم بیشتری تاثیرگذاری را داشته باشیم.

وی با اشاره به همکاریهای ناجا با دیگر کشورها گفت: در دیدار با مقامات دیگر کشورها صحبت‌های خوبی می‌شود؛ اما عملیاتی شدن این صحبتها در حد صفر است. ما هیچ امیدی به سازمانهای بین‌المللی نداریم. ناجا در بسیاری از اجلاسهای بین‌المللی تحسین می‌شود اما گاهی نیز به دلیل برخوردهای قاطع با موادفروشان و قاچاقچیان تهمت نقض حقوق بشر به ما می‌خورد که دروغی همیشگی از سوی غربی‌هاست.

فرمانده ناجا با اشاره به عملکرد پلیس فتا ادامه داد: پلیس باید در زمینه فضای مجازی تقویت شود . تاکنون 43 درصد افزایش جرائم در فضای مجازی داشته‌ایم که 80 درصد آنها توسط پلیس فتا شناسایی و برخوررد شده است. همه مردم ما باید با فضای مجازی آشنا باشند تا به دام تبهکاران نیفتند. امروز در زمینه برخورد با جرائم مجازی جز رتبه‌های نخست جهان هستیم.

نیروی انتظامی اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا انجام داده است

وی با اشاره به بحث قاچاق کالا تصریح کرد: نیروی انتظامی اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا انجام داده است. قرارگاه مبارزه با کالای قاچاق تقویت شده و استانهای مرزی امنیتی‌تر شده اند. امروز 31 درصد افزایش کشفیات ریالی داشته ایم. جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور، کمک به اقتصاد، جلوگیری از بیکاری کارگران و تعطیلی کارخانه‌ها را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز برخی کالاهای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند. گمرکهای ما باید سختگیرانه‌تر عمل کنند. بر اساس مصوبه، ستاد کل نیروهای مسلح پلیس باید در تمام مبادی ورودی کشور حضور داشته باشد و بر ورود کالاها نظارت کند.

سردار اشتری با اشاره به اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: تصادفات کشور از بزرگترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است. از سال گذشته تا کنون یک و نیم میلیون خودرو یه ناوگان حمل و نقل اضافه شده و یک میلیون گواهینامه جدید صادر شده است . 577 نفر کاهش تلفات جاده‌ای داشته‌ایم که باید آن را به صفر برسانیم.

انتهای پیام/

تصادفات کشور از بزرگترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
چهار راه مولوی که هر روز بازار خرید و فروش گوشی قاچاق و دزدی که بیشتر از دویست نفر فروشنده اونجاست....خواهشمندم نیروی انتظامی جلوی این هارو بگیرند .ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من چند روز پیش رفتم یه کت بخرم صاحب مغازه به من گفت این کت از طریق قاچاق است .از مسئولان خواهشمندم جلوی این قاچاق را یگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
بعضی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
حالا باید بگید بعد از این همه سال
آخرین اخبار