در آستانه سی‌امین سالگرد حماسه نادر مهدوی؛

گلباران محل شهادت رزمندگان مبارزه مستقیم با آمریکا در اطراف جزیره فارسی

در آستانه سی‌امین سالگرد حماسه نادر مهدوی، محل شهادت این حماسه‌سازان در ۱۸ کیلومتری جزیره فارسی استان بوشهر گلباران شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، در آستانه سی‌امین سالگرد شهادت سرداران مبارزه مستقیم با آمریکا در خلیج فارس صبح امروز با حضور خانواده معظم شهدا و هیئت همراه به‌وسیله بالگرد منطقه دوم نیروی دریایی سپاه محل شهادت حماسه‌سازان خلیج فارس در اطراف جزیره فارسی استان بوشهر گلباران شد.

در این مراسم فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با گرامیداشت 16 مهر سالروز شهادت نادر مهدوی و هم‌رزمانش در مبارزه مستقیم با آمریکا در خلیج فارس اظهار داشت: با رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان اسلام و به برکت خون مطهر شهدای والامقام، ایران اسلامی امروز در عرصه ملی و بین‌المللی بر قلل افتخار ایستاده است.

ناوسالار یکم پاسدار رمضان زیراهی به رشادت سرداران در مبارزه مستقیم با آمریکا در خلیج فارس پرداخت و اضافه کرد: نیروی دریایی سپاه در 8 سال دفاع مقدس پنج بار در خلیج‌فارس به صورت مستقیم با آمریکا مبارزه کرد و هیمنه آنان را در این عملیات‌ها در هم شکست.

وی افزود: یکی از این عملیات‌ها نبرد مستقیم شهید نادر مهدوی و همرزمانش در 16 مهر سال 1366 بود که در تاریخ دفاع مقدس و مبارزه با استکبار ماندگار شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه حماسه شهید مهدوی و همرزمانش در تاریخ ثبت شد تصریح کرد: در 16 مهرماه سال 1366 در حماسه‌ و تقابل بین حق و باطل به فرماندهی شهید نادر مهدوی و با رشادت نادر مهدوی، بیژن گُرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدی‌ها ضربات مهلکی به استکبار جهانی وارد شد که ضمن شکسته شدن هیمنه آمریکا، ابهت پوشالی آمریکایی‌ها در قعر آب‌های خلیج‌فارس برای همیشه دفن شد.

وی افزود: شهید مهدوی و همرزمانش در مواجه به هلی‌کوپتر نظامی آمریکایی پس از سرنگونی این بالگرد در خلیج فارس، به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه سرداران مبارزه مستقیم با آمریکا درس شجاعت و ایثار را از مکتب عاشورا فرا گرفته‌اند تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس حماسه‌های بسیاری خلق شد اما یکی از طلایی‌ترین و ثمربخش‌ترین حماسه‌ها نبرد مستقیم با آمریکای جنایتکار در خلیج فارس بود که با فرماندهی شهید نادر مهدوی و همرزمانش خلق شد.

ناوسالار یکم زیراهی با اشاره به برقراری امنیت در خلیج فارس گفت: با اشراف اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی نیروی دریایی سپاه، خلیج فارس برای دوستان امن و برای دشمنان ناامن است.

وی ، شهدا را نشانه اقتدار و صلابت ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: شهدا پرچم و نماد اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و امنیت کامل این مرز و بوم مدیون خون مطهر شهدا، ایثارگران و جانبازان هستیم.

در این برنامه ضمن تجلیل از خانواده معظم شهدا، محل شهادت حماسه‌سازان خلیج فارس در 18 کیلومتری جزیره فارسی بوسیله یک بالگرد و همراهی قایق‌ها و شناورهای منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گلباران شد.

انتهای پیام/ب

محل شهادت رزمندگان مبارزه مستقیم با آمریکا در اطراف جزیره فارسی استان بوشهر گلباران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.