گزارش/

آشنایی با برلیانس های چینی

امروزه خودروسازان رقابت تنگاتنگی با یکدیگر برای دست یابی به بازارهای بیشتر دارند در این میان برلیانس چینی که در داخل کشور نیز تولید می شود یکی از محصولات با قیمت مناسب و پرطرفدار است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،این روزها خودروسازان رقابت تنگاتنگی با یکدیگر برای دست یابی به بازار های بیشتر دارند از این رو آن دسته از کمپانی هایی که از این قافله عقب مانده اند در صدد دست یابی به بازارهای دیگر هستند حال قصد داریم تا با برخی از تولیدات یکی از این خودروسازان آشنا شویم .

مشخصات برلیانس H320

کمپانی چینی سازنده برلیانس در طراحی H320 تا حد قابل توجهی از BMW سری 1 الهام گرفته که البته با کمی دقت متوجه رد پای برخی خودروهای اروپایی دیگر هم در ظاهر این خودرو می شویم .

برلیانس H320 از سال 1394 در کشور تولید می شود و در کلاس خودرو های هاچ بک قرار می گیرد اما باتوجه به اندازه و امکانات خود احتمالا از گزینه های انتخابی بانوان و جوانان خواهد بود و براساس اظهارات کارخانه ماشین سازی برلیانس طراحی این خودرو در موسسه طراحی پینین فارینا با هدف جلب اکثریت سلایق افراد طراحی شده است.

در بخش فنی برلیانس H320 مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندری با آرایش خطی به حجم 1498 سی سی به همراه یک گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک بوده که سبب می شود تا قدرت خروجی 103 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن متر را تولید کند همچنین شتاب اولیه صفر تا 100 این خودرو 11.9 ثانیه است؛ استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 4 است و مصرف سوخت ترکیبی 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر دارد.

برای افزایش ایمنی خودرو در درون درهای ماشین از گارد های محافظ کابین استفاده شده و علاوه بر این برای سرنشینان جلو از 2 ایربگ بهره گرفته شده هم چنین از دیگر نکات ایمنی برلیانس H320 ترمزهای مجهز شده این خودرو به سیستم های ABS و EBD است که البته این امر از اولویت های هر خودرویی است و نباید از آن به عنوان ویژگی های جذاب خودرو یاد کرد.

از دیگرامکانات این خودرو می توان از سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف ، سیستم صوتی چند منظوره با 8 بلندگو ، آینه های برقی ، صندلی های قابل تنظیم در جهت های مختلف و ... اشاره کرد.

آشنایی با برلیانس های چینی

مشخصات برلیانس c3

آنچه تفاوت بین برلیانس C3 با H320 را رقم می زند، اضافه شدن برخی آپشن ها و تزئینات و البته 5 سانتی متر افزایش ارتفاع کلی (2 سانت ارتفاع بیشتر کف تا زمین) است که با تقویت سیستم تعلیق و فنربندی همراه بوده همچنین طرح رینگ ها نیز در راستای تحولات ظاهری تغییر کرده تا کاملا با سبک و سیاق ظاهری C3 هماهنگ باشد.

برخی تغییرات و امکانات برلیانس C3 عبارت اند از : سیستم ورود و خروج بدون کلید، استارتر بدون سوئیچ، مانیتور، تنظیم سیستم صوتی روی فرمان، چرم دور فرمان، رینگ جدید، سپر جلو و زیر سپری عقب ، جلو پنجره، طرح باربند، دو رنگ بودن سقف و فرمان کمکی برقی با سنسور سرعت.

پیشرانه ی این کراس اوور جمع و جور همان موتور 1498 سی سی BM15L سری 300 برلیانس است که با تکنولوژی میتسوبیشی ساخته شده و در دور 5800 می تواند 103 اسب بخار قدرت تولید کند و گشتاور 138 نیوتن متری را نیز در دور 3800 در اختیار راننده قرار دهد همچنین گیربکس این خودرو 4 سرعته اتوماتیک بوده که با تکنولوژی هیوندای پاورتک ساخته شده است.

استاندارد آلایندگی برلیانس C3 یورو5 بوده و طبق اعلام کمپانی مصرف ترکیبی این خودرو حدود 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است و رقبای این خودرو دانگ فنگ H30 کراس، لیفان X50 و رنو ساندرو استپ وی خواهد بود.

آشنایی با برلیانس های چینی

مشخصات برلیانس h330

برلیانس H330 از یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم موتور 1498 که 103 اسب بخار در 5800 دور دردقیقه و گشتاور 138 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه تولید می کند برخوردار است .این خودرو در 2 نسخه گیربکس دستی و اتوماتیک در بازار عرضه شده که حداکثر سرعت این سدان شهری 170 کیلومتر در ساعت است .مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی با توجه به اینکه از باک 55 لیتری بهره مند بوده در هر 100 کیلومتر 6.7 لیتر است.

با توجه به اینکه برلیانس h330 در 2 نسخه گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه می شود امکانات رفاهی و ایمنی این نسخه ها با هم اندکی تفاوت دارد.

آشنایی با برلیانس های چینی

امکانات گیربکی دستی شامل ترمز های جلو دیسکی و ترمز های عقب کاسه ای از نوع ABS , EBD،کیسه هوا برای سرنشنان جلو ، تهویه مطبوع بصورت دستی، بالابر شیشه ها بصورت برقی ،تنظیم آینه ها جانبی بصورت دستی.

از جمله امکانات گیربکس اتوماتیک به ترمز های جلو عقب دیسکی از نوع ABS , EBD، کیسه هوا برای کلیه سرنشنان ،تهویه مطبوع اتواتیک ،سانروف،صندلی برقی راننده،سنسور پارک دنده عقب ،بسته شدن پجره بوسیله ریموت،دکمه استارت،سیستم صورت حرفه ای با 6 بلند گو اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
سری230و220 که ی چیز مضحک ودستکاری سایپا تو سری 330 و320 هست
برلیانس 330 مخصوصا رنگ قرمزش واقعا قشنگه واین رنگ به هیچ ماشین دیگه ای بجز برلیانس نیامده.واقعا از کنار که به برلیانس قرمز نگاه میکنی,حال میکنی واحساس BMW به آدم دست میده .برلیانس320 هم قشنگترین هاچ بک تو ایرانه حتی درمقایسه با ماشینهای ژاپنی وکره ای
-
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
پس برلیانس h230 و h220 چی؟؟
نکنه 330 تو دستشون باد کرده میخواین براش تبلیغ کنین؟
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
ترمز abs و تنظیم صندلی و بالابردشیشه عقب و روکش فرمون و ...رو که تو خیلی از کشورها جزء ضروریات خودروها میباشد رو آپشن حساب میکنن..فردا مثلا میان چراغ های خطر و لاستیک ها و قفل درب ها رو آپشن میکنن.
آخرین اخبار