افشای جاسوسی وزارت خزانه‌داری آمریکا از شهروندان این کشور

کارکنان وزارت خزانه‌داری آمریکا فاش کردند این وزارتخانه به طور غیرقانونی اطلاعات مالی و بانکی متعلق به شهروندان این کشور را گردآوری کرده است.

افشای جاسوسی وزارت خزانه‌داری آمریکا از شهروندان این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی «هیل»، برخی کارکنان وزارت خزانه‌داری آمریکا فاش کردند این وزارتخانه اطلاعات خصوصی درباره سوابق مالی شهروندان این کشور را به طور غیرقانونی گردآوری کرده است.

براساس گزارش روز گذشته (جمعه) پایگاه اینترنتی «بازفید»، بخش اطلاعاتی وزارت خزانه‌داری آمریکا به طور غیرقانونی اطلاعات مالی و بانکی متعلق به شهروندان این کشور را گردآوری کرده است. کارمندان شبکه اجرایی جرائم مالی در این وزارتخانه برای نخستین‌بار از این اقدام غیرقانونی پرده برداشتند.

به گزارش بازفید، یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا که خواست نامش فاش نشود، اقدام خلاف قانون بخش اطلاعاتی این وزارتخانه را «جاسوسی داخلی» خوانده است.

مشاور بازرس کل وزات خزانه‌داری آمریکا در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتد پرس، اعلام کرد در حال تحقیق بر روی گزارش رسانه‌ها درباره اقدام غیرقانونی بخش اطلاعات این وزارتخانه است. این در حالی است که مقامات این وزارتخانه اتهامات واردشده را به شدت رد می‌کنند. وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلا کرد: گزارش بازفید دروغ محض است. ادعای این گزارش به نقل از منابع ناشناس درباره جاسوسی وزارت خزانه‌داری درباره آمریکایی‌ها کاملاً بی پایه و اساس است.

 

انتهای پیام/

وزارت خزانه‌داری آمریکا از مردم این کشور جاسوسی می‌کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار