نخست وزیر اسپانیا: اعلام استقلال کاتالونیا بی نتیجه خواهد بود

ماریانو راخوی گفت در صورت اعلام استقلال کاتالونیا ممکن است از قانون برای تعلیق خودمختاری این منطقه استفاده کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از مادرید، ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا روز شنبه اعلام کرد اگر منطقه کاتالونیا استقلال اعلام کند این اعلام استقلال به نتیجه ای نخواهد رسید.

ماریانا راخوی نخست وزیر اسپانیا گفت ممکن است از اختیارات خود به موجب قانون اساسی این کشور برای تعلیق خودمختاری منطقه کاتالونیا استفاده کند و مانع از جدایی این منطقه از اسپانیا شود.

وی این اظهارات را در مصاحبه با روزنامه ال پائیس که اواخر روز شنبه منتشر شد در پاسخ به این سوال عنوان کرد که آیا ماده 155 قانون اساسی را اجرایی می کند که وی را قادر می سازد دولت منطقه ای را اخراج کند و خواستار انتخابات جدید محلی شود.

راخوی در پاسخ گفت: «من هیچ چیزی را که در قانون باشد مطلقا رد نمی کنم. بهترین حالت این است که اجرای راه حل های افراطی ضروری نشود اما برای این که این مساله رخ ندهد باید اوضاع تغییر کند.»

راخوی افزود قصد دارد 4000 نیروی اضافه پلیس را که دولت برای همه پرسی استقلال در روز اول اکتبر به این منطقه فرستاد تا پایان بحران در این منطقه نگاه دارد. وی گفت در نتیجه این بحران، برای انتخابات ملی زودرس فراخوان نخواهد داد. نخست وزیر اسپانیا همچنین میانجی گیری برای حل این بحران را رد کرد.

انتهای پیام/

ماریانو راخوی: استفاده از قانون برای تعلیق خودمختاری کاتالونیا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار