گوش شنوای همسرتان باشید/فرمول هدیه دادن برای افزایش محبت را فراموش نکنید

هدیه دادن از جمله کارهایی است که باعث تقویت محبت میان زوجین می شود.

اجازه ندهید گرمی زندگیتان به سردی بگرایدمحمدرضا نظامی روانشناس خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: اگر پس از مدتی در زندگی مشترک احساس کردید که مثل روزهای ابتدایی زندگی گرمی  ندارید با رعایت نکاتی ساده  از جمله نگرش و دید مثبت نسبت به اطرافیان و همسر خود این اشتیاق را دوباره به زندگی  بازگردانید.

وی افزود: از سرزنش کردن همسرتان در هنگام  اشتباه دوری کرده و از انتظارات غیر واقعی از او پرهیز کنید زیرا در صورت عدم برآورده شدن آن، باعث ایجاد سرخوردگی و حتی حس حقارت در او خواهد شد.

نظامی افزود:هنگام جر و بحث با همسرتان حتی زمانی که او ناخواسته توهینی به شما کرد به دنبال انتقام از او نباشید زیرا موجب افزایش تنش و درگیری میان شما خواهد شد.

این روانشناس خانواده با بیان اینکه اهداف خود را در زندگی مشترک مشخص و طبقه بندی کرده و اگر درباره موضوعی از همسر خود کدورت دارید در یک موقعیت مناسب  با او صحبت کنید، ادامه داد: علاوه بر انتقاد، نکات مثبت او را هم بازگو کرده و از رفتارهاى مطلوب همسرتان تشكر كنید.

وی افزود: از تصمیم‏ هاى نادرست، غیر منطقی و منفى درباره همسرتان پرهیز کرده و بکوشید در سراسر زندگى به خصوص در روابط بین خود و همسرتان به جاى هر گونه پیش ‏داورى یا مشاهده اشکالات و ضعف‏ها، نقاط مثبت او را ببینید.

نظامی خاطر نشان کرد: در برنامه‏ ریزى براى انجام فعالیت‏ هاى اجتماعى، اوقات فراغت، دید و بازدیدهاى خانوادگى و غیره با یکدیگر مشورت کنید و در هر فرصت ممکن با همسر و اعضاى خانواده ‏تان، ارتباط کلامى و عاطفى برقرار کنید زیرا خانم ها از صحبت کردن با همسرشان بیشتر لذت می برند، بنابراین مردان باید به سخنان آنان گوش کنند و واکنش مناسب نشان دهند.

این روانشناس با اشاره به اینکه هدیه دادن از جمله کارهایی است که باعث تقویت محبت میان زوجین می شود، یادآور شد: در زندگی مشترک تنها تصمیم نگیرید و در کنار یکدیگر شرایط را سنجیده و با هم تصمیم گیری کنید.

 انتهای پیام/

انتظارات غیر واقعی از همسرتان نداشته باشید 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار