روزنامه روس بررسی کرد

آیا آمریکا سئول را قربانی حل مشکل کره شمالی می‌کند؟

به عقیده کارشناس نظامی روس،در صورت عبور آمریکا از «خط قرمز» و آغاز حملات به کره شمالی، طرفین ابتدا از سلاح‌های هسته‌ای استفاده نخواهند کرد.

آیا آمریکا سئول را قربانی حل مشکل کره شمالی می‌کند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا» در تحلیلی نوشته است: اظهارات "دونالدترامپ" در مورد اینکه «تنها یک برخورد در مورد کره شمالی کارساز است»، نگرانی‌ها در مورد آغاز قریب الوقوع یک مناقشه نظامی را افزایش داده است.

در حالیکه چنین تهدیدی از جانب رئیس جمهوری آمریکا دوباره مطرح شد، گفته می شود که مقامات سئول هم حاضرند علیه کره شمالی از «بمب گرافیتی» استفاده کنند. در محافل کارشناسی عقیده بر این است که خطر درگیری نظامی در شبه جزیره کره افزایش یافته، ولی بعید است طرفین در مرحله اول از سلاح هسته‌ای علیه یکدیگر استفاده کنند.

مقامات پیونگ یانگ هم هیچ اقدامی در جهت کاهش تنش انجام نمی دهند. "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در سخنانی برای اعضای کمیته مرکزی حزب کار این کشور، برنامه هسته‌ای را «شمشیری بسیارگران قیمت» نامید که می تواند از کشور در برابر تجاوزات، به خوبی دفاع کند.

کره جنوبی خود را برای بدترین شرایط آماده می‌کند

اخبار منتشره در مطبوعات کره جنوبی تایید کرده اند که ظاهرا طرفین خود را برای بدترین سناریوی روند اوضاع آماده کرده اند. بر اساس اطلاعات منتشره به نقل از نمایندگان حزب حاکم کره جنوبی، هکرهای کره شمالی موفق شده اند به پایگاه اطلاعاتی ارتش این کشور حمله کرده و اطلاعاتی نظامی مهمی را به سرقت ببرند. علاوه بر این، آنها از برنامه سری این کشور در صورت بروز جنگ نیز آگاه شده اند.

در ضمن رسانه های خبری کره جنوبی از آماده کردن سورپریز «بمب گرافیتی» برای کره شمالی هم خبر داده اند که برای این منظور در نظر گرفته شده تا شبکه های الکترونیکی طرف مقابل را فلج کند. آمریکا پیش از این از چنین سلاحی در زمان حمله به عراق و همچنین در زمان جنگ با صربستان استفاده کرده است.

حملات پیشگیرانه آمریکا بدون پاسخ باقی نخواهند ماند

حال باید دید اگر آمریکا واقعا از «خط قرمز» عبور کرده و صلح را به جنگ ترجیح دهد، روند اوضاع به چه گونه توسعه خواهد یافت؟

"ولادیمیر عیسی‌اف" کارشناس نظامی برجسته روس در گفتگو با این روزنامه یادآور شده است: «در صورت تصمیم گیری برای حمله پیشگیرانه، آمریکا از قبل با متحدین خویش رایزنی نخواهد کرد. به احتمال زیاد رهبران کره جنوبی و ژاپن فقط از این تصمیم مطلع خواهند شد. چنین حمله ای با هدف نابودسازی ساختارهای موشکی و هسته‌ای کره شمالی، از جمله پایگاههای موشکهای بالستیک، فرودگاههای نظامی و مراکز مهم فرماندهی نظامی، صورت خواهد گرفت.»

به عقیده این کارشناس، چنین حملاتی با کمک زیردریایی ها و همچنین با استفاده از هواپیماهای راهبردی صورت خواهند گرفت. ضمن اینکه آنها بدون استفاده از تسلیحات هسته‌ای انجام خواهند شد. برای این حملات احتمالا از هزاران موشک کروز از انواع پیشرفته آن استفاده خواهد شد. البته چنین اقدامی با این گستردگی نمی تواند بصورت مخفیانه انجام شود و کره شمالی قطعا از آن مطلع خواهد شد.

سئول، مهمترین هدف حملات کره شمالی قرار خواهد گرفت

عیسی‌اف افزود: «اقدام تلافی جویانه کره شمالی حملات توپخانه ای به شهر سئول و شلیک موشکهای بالستیک به مناطق مختلف خاک کره جنوبی و البته جزیره گوام که پایگاه نظامی آمریکا در آنجا مستقر است، خواهد بود. در مرحله نخست هم احتمالا از سلاح هسته‌ای استفاده نخواهد شد. ضمن اینکه امکان عملیات نیروهای ویژه نظامی کره شمالی برای حمله به تاسیسات شیمیایی و اتمی کره جنوبی نیز وجود دارد.»

به عقیده او، بعید است که ژاپن در عملیات نظامی آمریکا مشارکت داشته باشد. البته بسیاری از مسائل به این بستگی خواهد داشت که ایا آمریکایی ها از پایگاههای نظامی خود در خاک ژاپن به منظور حملات استفاده کنند یا نه.

ولادیمیر عیسی‌اف معتقد است، تنها اگر موجودیت رهبران کره شمالی در معرض خطر قرار گرفته و مسئله سرنگونی رژیم جدی باشد، این احتمال وجود دارد که مقامات پیونگ یانگ، دست به استفاده از سلاح هسته‌ای بزنند. وی می گوید: «در این صورت، سئول بیش از هر جای دیگری در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت. در داخل آمریکا نیز امکان بروز جنگ هسته‌ای از جمله سناریوهای مطرح شده در این رابطه است. ضمن اینکه بر اساس ارزیابی پنتاگون، حتی در صورت حملات توپخانه کره شمالی، در سئول روزانه 100 هزار نفر کشته خواهند شد و اقدامات نظامی ممکن است تا یک ماه هم ادامه پیدا کند.»

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

بررسی وضعیت کنونی کره جنوبی و تصمیمات آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
از طرف همه ملت ایران و جهان بهت میگم که هییییییییییچ غلطی نمیتونی بکنی.
هیییچ غلطی
برو بمیر
آخرین اخبار