آغاز به کار دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع برتر استان یزد

دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع برتر استان یزد با رویکرد اقتصاد مقاومتی با حضور 40 شرکت فعال دولتی و بخش خصوصی در قالب 80 غرفه در محل کارخانه جنوب آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  شیردل شیروانی دبیر جشنواره در حاشیه مراسم آغاز به کار این جشنواره و نمایشگاه با بیان اینکه جشنواره صنایع برتر، شکوفایی استعدادها را به دنبال دارد درباره اهداف آن گفت : برگزاری این جشنواره در راستای اجرای عملی برخی بندهای سیاست‌ های ابلاغی معظم له درباره اقتصاد مقاومتی است.

 شیروانی با تأکید بر اینکه در شرایط امروز کشور باید بیماری های ساختاری اقتصاد کشور را بشناسیم ، افزود : در شرایطی که کشور دچار رکود و تورم است این جشنواره می تواند با همکاری دانشگاه بیماری های اقتصاد را شناسایی و معرفی کند.

وی ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری، ایجاد انگیزه در پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ایجاد زمینه مناسب برای افزایش قابلیت‌ها و رشد استعدادهای خلاق و نوآور، ترویج فرهنگ نوآوری و اراده و نهادینه سازی عبارت ما می‌توانیم در جامعه و ایجاد زمینه و فرصت مناسب برای ارتباط تنگاتنگ بین صنعت و دانشگاه را از جمله اهداف این جشنواره اعلام کرد.

دبیر دومین جشنواره صنایع برتر استان یزد خاطرنشان کرد: در پایان این جشنواره ، 10 شرکت برتر که فعالیت های چشمگیری در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته اند نیز معرفی خواهند شد.

شیروانی با بیان اینکه برخی از مدیران ارشد استان همکاری مطلوبی در برگزاری این جشنواره نداشتند ،تصریح کرد: این در حالی است که مسئولان باید با بسیج مردم گام های محکم تری برای حمایت از تولیدکنندگان موفق در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بر می داشتند.

در ادامه سردار فتح الله جمیری فرمانده سپاه الغدیر یزد هم با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه صنایع برتر در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و لبیک به مقام معظم رهبری است ، گفت: با توجه به تحریم ها و فشارهایی که امروز بر جمهوری اسلامی وجود دارد اقتصاد مقاومتی از نیازهای مهم و روز کشور است.

سردارفتح الله جمیری افزود: در شرایطی زندگی می کنیم که تحریم های متعددی را داشته و داریم پس لازم است توجه ویژه ای به این مقوله برای مقاوم سازی اقتصاد شود ضمن آنکه تمام پیش نیازهای اقتصاد مقاومتی از جمله نیروی انسانی عالی ، معادن و آزمایشگاههای عظیم در کشورمان وجود دارد.

وی اضافه کرد: با هوش و ذکاوتی که ایرانی ها دارند هرگاه بر امری اراده کنند به آن می رسند اما با این وجود در بسیاری از مواقع و با وجود نیاز کشورهای همسایه همچون روسیه و قطر به تولیدات ایرانی ، فرصت از سوی بخش های دولتی و خصوصی از دست می رود.

انتهای پیام/ ی

برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع برتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.